הסטודנטית הערבייה שעומדת מאחורי המיצג המסית בבצלאל נחקרת במשטרה

המשטרה חוקרת את הסטודנטית הערביה מבצלאל שתלתה את המייצג בו נראית תמונת ראש הממשלה לצד חבל תלייה. נשיא בצלאל אמר היום כי המוסד לא הסיר את המיצג (חדשות, בארץ)

בצלאל לצד ה"אמנות" המסיתה (צילום: מתוך פייסבוק ודורון הורביץ, פלאש 90)

המשטרה חוקרת באזהרה את הסטודנטית הערבייה מבצלאל שיצרה את המיצג בו מופיעה תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד חבל תליה. המיצג הוצב אתמול באקדמיה לאמנות ולעיצוב "בצלאל" בירושלים, והוסר כעבור כמה שעות לאחר שעורר סערה. את חקירת המיצג דרש היועץ המשפט לממשלה אביחי מנדלבליט.

כזכור אתמול (שני) פורסם דבר הצגת חבל התלייה עם תמונת ראש הממשלה בבצלאל והדבר עורר סערה ציבורית
מנהל אגף קשרי חוץ בליכוד אלי חזן חשף את הכרזה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "זה מה שמוצג נכון לאתמול בלילה בבצלאל – אקדמיה לאמנות ולעיצוב בירושלים. זה מוצג כאמנות, כן? החליפו את השם ואת התמונה ושימו במקום נציג שמאל וזה יוצג בהתיישבות. זה יוצג כהסתה, כן? עלובים.

אתמול בלילה חבר קרוב מתקשר אלי ואומר לי שהוא באקדמיה בצלאל בין קומה 8 לקומה 9. הוא רואה 20 תמונות כאלו בגודל A4 במקבץ ובאמצע תמונה כזאת בגודל A3. ביקשתי ממנו שיצלם זאת כי לא האמנתי, אז הנה זה לפניכם". לשון הודעתו של חזן בפייסבוק אתמול.

בראיון לגלי צה"ל אמר נשיא 'בצלאל', פרופ' עדי שטרן כי במוסד לא הוא זה שהסיר את המיצג "אני יודע שמי שתלה בחר גם להוריד".

חברי כנסת רבים ושרים הביעו זעזוע מהמיצג. שרת התרבות, מירי רגב, גינתה בחריפות את המיצג ואמרה "חופש האמנות אינו חופש להסתה, זה החל בפסל בכיכר העיר ועכשיו הגיע חבל התלייה. זהו כישרון אמנותי להסית ולרצוח. אם זו הייתה תמונה של בוז'י, כבר היו עצורים. אני קוראת לשר החינוך נפתלי בנט ואומרת: הגיע הזמן שגם אתה תציב את הגבול בין אמנות להסתה ותעצור את התקציבים ל"בצלאל".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, גינה את המיצג ואמר "חופש הביטוי הוא חשוב והכרחי, אך אין מקום לעשות בו שימוש על מנת להסית לפגיעה במנהיגי ציבור מימין או שמאל. דווקא בימים אלה של התלהמות אנו מחויבים לאחריות. זו אינה דרכנו, את נתניהו נחליף באמצעים דמוקרטיים בלבד".

ח"כ עמיר פרץ מהמחנה הציוני אמר "אני מתנגד ודוחה בכל תוקף את התמונה המסיתה של ראש הממשלה המציגה אותו עם חבל תלייה. זו לא אמנות וזו לא דרכנו״.

עמותת לביא פנתה לראש אגף החקירות במשטרה ניצב מני יצחקי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בגין חשד להסתה ליצחקי נכתב בפניה ״אבקשך להורות על חקירת האירוע על מנת למצות את הדין עם יוצר התמונה המסיתה, ועם האדם אשר תלה את התמונה במחלקה לתקשורת״.

חבר הכנסת איציק שמולי מהמחנה הציוני אמר "פשוט מזעזע. זה לא אנחנו וכדי להיות רלוונטיים לשלטון בעתיד חובה להתנער מדברים כאלה, חופש האמנות הוא דבר חשוב אבל אסור שישמש כיסוי להסתה ולפגיעה. את נתניהו חייבים להחליף אבל כשרואים דברים דווקא מתוך המחנה שרצחו את מנהיגו חייבים להתייצב ולהוקיע. אני קורא למוסד להסיר מיד את המיצג הזה, אין לזה שום קשר לאמנות״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר