המאבק נגד האקדמיה

מאחורי הקלעים: כך הוחלט לכנס את תלמידות הסמינרים

הכינוס של מנהלי הסמינרים במעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן, מאמרי ההסברה ב'יתד נאמן', המאמץ למצוא פתרונות מעשיים וההחלטה בבית הגרי"ג על קיום הכינוס הענק | כל הפרטים (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס תלמידות ב'ארנה'. אילוסטרציה (צילום: יעקב כהן)

דבר קיומו של הכינוס הענק לבנות הסמינרים ביום שלישי הקרוב - שנחשף אמש ב"כיכר השבת" - שעיקרו התרעה נגד סכנות האקדמיה ולימודים במקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם, זאת ימים ספורים לפני חג החנוכה בו מציינים בעם ישראל את "חג החינוך" - שמירתו של פח השמן הטהור.

כעת חושף "כיכר השבת" מעט מאחורי הקלעים ומה שהוביל ליוזמת הכינוס ההיסטורי.

עוד בנושא:

הכל החל כשמנהלי הסמינרים יחד עם רבני ועדת הרבנים הגיעו בחודש אלול האחרון אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ודיווחו על כך שלאחרונה הולכת ורווחת יותר ויותר תופעה חדשה מדאיגה של בנות ונשים שהולכות ללימודים במכללות, לקבלת תארים.

מרן הגראי"ל שטיינמן הגיב ואמר כי כיון שהדבר נעשה מתוך מצוקה, ומתוך חסר במקומות פרנסה, ומכיון שהלימודים במקומות הכשרים לא תמיד מצליחים לתת את המענה המלא למצוקת הפרנסה הקיימת בציבור החרדי, לכן צריך לנהל מערך הסברה, בין בכתב ובין בכינוסים, שיובהר לכלל הציבור הסכנה האמיתית בלימודים האקדמיים, שהם לא יכולים לבוא בתור פתרון למצוקה הקיימת.

במקביל הורה מרן הרב שטיינמן שהרבנים וראשי הישיבות המעורים בשטח, יישבו לטכס עצה למצוא פתרונות מעשיים לטווח הקרוב לסוגיית התעסוקה לנשות ישראל במסגרות הולמות, שהיא מהותית לקיומו של דור ההמשך של עולם התורה.

ואכן על פי הוראתו והנחייתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיננמן יצאו בעיתון 'יתד נאמן' בסידרת מאמרי הסברה בחודשים האחרונים על סכנת האקדמיה, כשבמרכזם הובאו דברי מרנן הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קניבסקי, הגרי"ג אדלשטיין ומועצות גדולי התורה, בגנות האקדמיה.

במאמר האחרון שפורסם בשבוע שעבר הובהר כי השלב הבא הוא כינוסים, בכך בעצם נרמז על הכינוס העתידי - כפי שנחשף בסופו של דבר ב"כיכר השבת".

המכתב שנשלח למנהלים (המייל האדום)

כהקדמה לכינוס ישבו גדולי ראשי הישיבות עם חברי וועדת הרבנים, ובהם הגאונים רבי דוד כהן, רבי יגאל רוזן, רבי נתן זוכובסקי ורבי ברוך שפירא, ודנו על האפשרויות השונות להרחיב את תחומי הלימודים בסמינרים לצורך מציאת פתרונות, בכדי לעמוד כנגד פירצת המכללות והתארים האקדמאיים, ולתת להם מענה הולם, כפי הנחיית גדולי ישראל.

בשבועות האחרונים נערכו ישיבות בין הגורמים והמארגנים, ולאחר מספר התייעצויות של ראשי הישיבות וחברי וועדת הרבנים במעונו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין על תכני הכינוס והמסרים שיועברו בו והאופי שהוא ישא, הוחלט על כינוס המוני לכלל בנות הסמינרים מהכיתות הגבוהות, בערב ימי החנוכה, שבו יועבר המסר של גדולי ישראל, נגד לימודים במכללות וקבלת תארים אקדמיים.

במהלך הכינוס יישמעו דבריהם של גדולי ישראל, ובהם מרנן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, כמו גם מחברי מועצת גדולי התורה של אגו"י.

במרכז הכינוס יתקיים כפי שפורסם ב"כיכר השבת" מעמד דבר גדולי ישראל, שבמהלכו יטלו חלק, וישאו דברים בפני למעלה מרבבת הבנות, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"ה הירש והגר"י זילברשטיין - חברי מועצגה"ת.

דבר מרנן ורבנן יהיה רק חלק מתוך הכנס, שיהיה בעל אופי של כינוס תרבות והגות, ובמהלכו יושמעו צלילי זמר, ותיערך תכנית אומנותית, כשהתקציב - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - מגיע ממחלקת התרבות בעיריית ירושלים, בפעילות חברי המועצה וההנהלה, נציג סיעת אגודת ישראל יוסף דייטש ונציג סיעת דגל התורה אליעזר ראוכברגר, שהשקיעו בסיוע לארגון האירוע, לפי בקשתם האישית של גדולי ישראל.

יצוין שהכינוס אמור לכלול את כל הסמינרים בירושלים כולל החסידיים, ואת יתר הסמינרים הגדולים והכלליים והלא מגזריים מרחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר