סיקור ותיעוד

מסע החיזוק של נשיא המועצת הגר"ש כהן בארגנטינה

קבלת הפנים בבואנוס איירס, ההתרגשות של נשיא המועצת בפני ילדי הת"תים ועולם התורה הפורח, והדברים שנשא על החשיבות הגדולה בברכת אבן לבן בליל שבת. מיוחד (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

יהודי ארגנטינה לבשו חג לרגל ביקורו ההיסטורי של נשיא המועצת, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן. בתי המדרשות התמלאו עד אפס מקום, נערים נישאו על כתפי אביהם שכיתתו רגליהם כדי לזכות לקבל את ברכתו.

עם נחיתתו של נשיא המועצת, המונים גדשו את נמל התעופה בבואנוס איירס למעמד קבלת פנים, בהשתתפות רבני הקהילות, ראשי ישיבות וראשי כוללים.

בשעות הערב הגיע הגר"ש כהן לבית כנסת המרכזי של הקהילה החלאבית 'יסוד הדת' בראשות רבה הראשי של ארגנטינה הרה"ג רבי יוסף שחיבר שם מסר שיעור תורני ודברי חיזוק בפני מאות האנשים שגדשו את בית המדרש.

בשבת קודש התארח נשיא המועצת בקהילת ישורון הנמצאת באזור פאלרמו ומסר שיעורים ושיחות בפני בני הקהילה.

בדברים שנשא בליל שבת עורר ראש הישיבה את חשיבות הברכה של האבא לבן אשר כוחה גדול. "כתוב שלבן אחרי שהתווכח עם יעקב אבינו, נישק את בנותיו ובירכם, שואל הספורנו מה התורה באה להגיד שנישק ובירך אותם, מה העניין לספר זאת? אומר הספורנו הברכה שנותן אבא לבן גם אם הוא רשע יש לה חשיבות מאד גדולה, אז במקום לקחת את הילדים לחכמים תברכו אתם את הילדים שלכם. הברכה שאבא נותן לבן בליל שבת זה הברכה הכי חזקה שיש בעולם. אל תבזבזו את זה ואל תוותרו על זה. אתם מגיעים היום תברכו את הילדים שלכם".

כמו כן ביקר הגר"ש בתלמוד תורה במקום שם המתינו מאות ילדי חמד בבגדי שבת, נושאים דגלים ובשירת "שאו שערים ראשיכם" קיבלו את פניו. הגר"ש התרגש לראות את המשך עולם התורה בגולה ואת מאות המשפחות אשר בניהם הולכים בדרך התורה והמצוות. "זוהי עיר של תורה ממש", התבטא תוך שהוא פוסע בין הילדים, מלטפם ברוך ומברכם בחום ובאהבה.

בסיום הביקור בתלמוד תורה ניגשו ראשי הקהילה וביקשו סליחה והתנצלות על הטרחה. "זה טירחה?", אמר ותמה, "אתם יודעים איזה נחת זה גורם לי לראות תינוקות של בית רבן לומדים תורה? אתם יודעים שכל העולם עומד עליכם?".

"צריכים לדעת שזה באמת כך, אם אנחנו לא מאמינים בזה אנחנו כופרים בתורה. ככה צריך להרגיש", הוסיף ראש הישיבה.

לאחר מכן התכנסו המחנכים של התלמוד תורה לשיחת הדרכה חינוכית ומיוחדת.

במהלך המסע מסר הגר"ש שיחת חיזוק בקהילת אור תורה שבשכונת בראקס, שם הרחיב בחביבות שאותה צריך לנהוג כלפי כל מצווה ומצווה. ועל כך הביא את פרשת הבכורה והקשה, "עשיו מצד אחד ביזה את הבכורה ומכר אותה ופתאום שיעקב לקח לו את הברכה אמר עשיו רימתה אותי פעמיים לקחת לי גם את הבכורה וגם את הברכה.. תחליט אתה מחשיב את הבכורה או לא?". ועל כך ביאר בדבריו כי "אותו יום שמכר עשיו את הבכורה היה שחזר מהשדה ועבר על כל העבירות שבתורה על כן לא החשיב את הבכורה. אבל ביום של הברכה אבא שלו ציווה אותו שלא ייקח לו אוכל מן הגזל אז היה עסוק במצוות כיבוד אב ואם אז זה גרם לו להחשיב את המצווה לכן אז דיבר אחרת והחשיב את הבכורה".

"אדם ששקוע במצוות הוא יודע להעריך את המצוות, אבל אם ח"ו אדם מתעסק בדברים לא טובים אז לא יודע להעריך. עלינו להתחזק להיות שקועים במצוות כדי שנדע לחבבם", אמר.

ביום ראשון הקרוב המסע יגיע לסיומו וביום שני בעזרת צפוי נשיא המועצת לנחות חזרה בארץ הקודש כאשר שם ימתינו לקבל את פניו רבנים ואישי ציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר