מגבית בלייקווד

הבת התחתנה עם ערבי: הסיפור שזעזע את הנגידים

גדולי ישראל כיתתו שוב את רגלם לטובת הקרן להצלת ילדי צרפת, בבתי הנגידים בלייקווד, שהזדעזעו מסיפורה של ילדה שלמדה בממ"ד והידרדרה עד כדי חתונה עם ערבי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מקאלוב וסאטמר במגבית (צילום: באדיבות המצלם, אברמי בלום)

גדולי ישראל כיתתו בתחילת השבוע שוב את רגלם לטובת הקרן להצלת ילדי צרפת בצרפת ובארץ, בבתי הנגידים בלייקווד.

המשלחת בראשות האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, הגר"ד פיינשטיין והגר"מ קוטלר הגיעה בבוקר יום ראשון ללייקווד ובמשך היום ביקרו בבתי כמה מנגידי העיר להתרימם לטובת הקרן.

חברי המשלחת ביקרו בבתי הנגידים ר' אלי טאבק, ר' ראובן בראון, ר' ארי שטערן, כאשר השיא נרשם בבית הנגיד ר' שאול מזרחי שם הגיע האדמו"ר מקאלוב, מי שעוסק כבר עשרות בשנים לטובת היהודים בצרפת ועורר את דעת הקהל מלפני כשנה להציל את עתיד היהדות שמה, כמו כן השתתף במקום גם הגר"י אלשין מראשי ישיבת לייקוד.

לאחר מכן ביקרו בבית הנגיד הרב מנשה פרענקל מראשי העסקנים בעיר, שם הגיע הגר"ד שוסטל מראשי ישיבת לייקווד. משם חזר האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר לביתו בויליאמסבורג לאור החתונה בבית המשב"ק הרב שמואל טייטלבוים.

חברי המשלחת המשיכו בבתי עוד כמה מנגידי העיר, כשבבית הנגיד ר' עזרא בעהמן הגיע האדמו"ר מסקולען שהיה ממייסדי הקרן להצלת ילדי צרפת.

העסקנים מציינים כי נרשמה הצלחה מרשימה שבמשך הביקור של כמה שעות הצליחו לגייס למעלה ממיליון דולר בשביל הקרן.

במהלך המסיבות בבתי הנדיבים, סיפר הר"ר ראובן וואלף יו"ר הקרן, על התוצאות הברוכות מהפעולות הרבות שכבר עושים למען ילדי צרפת, ועל הנחיצות לגייס כסף להמשיך ולהוסיף בפעולות.

רושם מיוחד עשו דברי האורח הגאון ר' שמואל כהן ראש מוסדות מעייני התורה במרסיי, שסיפר על המהפכה הרוחנית אצל יהדות צרפת שעשה האדמו"ר מקאלוב במסעותיו בצרפת בעשרות שנים האחרונות, והזהיר שכל זה עומד עכשיו בסכנה ממשית עם העלייה ההמונית, כמו שראה בעיניו ילדים שהיו יראים ושלמים במרסיי ואחר עלייתם והכנסתם למוסדות הממלכתיים בארה"ק נעשו חילונים קלים וריקים.

הגר"ד פיינשטיין התייחס בתוך דבריו לסיפור נורא, אודות אמא שהגיעה לבכות לפני העסקנים, שבתה היתה שומרת תורה ומצוות בצרפת, אבל בעלייתם לארץ הקודש נכנסה למוסד ממ"ד שם התדרדרה ולמדה היתר לילך לבריכה מעורבת, ואחר כחודשיים נמשכה על ידי זה לילך ולהינשא לערבי.

וחזר הגר"ד על פסק ההלכה שהורה, כי חייבים לעזור להצלת ילדי צרפת בכל האופנים, אף כשצריכים לחלל שבת על זה, ויש לדאוג לסדר כל ילד במוסד שיוכל להמשיך שם בלימודו וחינוכו על צד היותר טוב לפי דרגתו.

צפו בגלריה של אברמי בלום:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר