שפל חדש בכנסת

"פה מטונף"; אלעזר שטרן השתלח בראשל"צ הגר"י יוסף

ח"כ אלעזר שטרן, תקף במליאה את הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בדברים בוטים, בשל פסיקותיו, וגרם לסערה במשכן. ש"ס: "חצוף ומחוצף! של נעלך מעל רגליך כשאתה פוער פה מטונף" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
"פה מטונף". אלעזר שטרן (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

השפה מדרדרת: ח"כ אלעזר שטרן, יש עתיד, תקף בצהריים (רביעי) במליאת הכנסת את הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגאון רבי יצחק יוסף בדברים בוטים וגרם לסערה במשכן.

במהלך דיון במליאה אמר שטרן, בין היתר כי "הרב הראשי שהוא לא דיין הופך פסק דין שהתיר עגונה, אני מזלזל ברב הראשי שפוסל התרה של עגונה, הרב עובדיה מתהפך בקברו על ההתעללות בעגונות".

שר הדתות דוד אזולאי עלה והגיב לשטרן: "אני רוצה למחות על דברי הבלע נגד הרב הראשי ".

בסיעת ש"ס יצאו בהודעה חריפה נגד שטרן: "חצוף ומחוצף! של נעלך מעל רגליך כשאתה פוער פה מטונף נגד מרן הראשל"צ! מה הנך מבין בהלכה ובדיינות? אתה רחוק שנות אור מעולמה של ההלכה האמיתית. אנחנו מוחים בתוקף נגד הדברים החמורים והמבזים שהשמעת מעל דוכן הכנסת".

"ההתייפייפות של יש עתיד לא מחזיקה זמן"

בש"ס קראו ואמרו: "אנחנו מצפים מכל מי שכבוד הרבנות בישראל יקר לו להשמיע קול מחאה!".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר ל"כיכר השבת" בתגובה לדברים כי "שמעתי היום את דברי הבלע והחרפה של ח"כ שטרן כנגד מרן הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבינו יצחק יוסף, ואני אומר לו של נעליך מעל רגליך לפני שאתה מדבר על פסקיו של הרב שהולך בדרכי אביו.

"מה לך ולהלכה? מי אתה שתחווה את דעתך מהי הלכה ומה עמדתה? כנראה שההתייפייפות בתקופה האחרונה של יש עתיד לא מחזיקה אצלכם הרבה זמן, ויצא המרצע מן השק - את השינאה שלכם לדת ולמוסד הרבנות, ועליך ועל שכמותך דימו חז"ל 'מי יתן תלמיד חכם ואנשכנו כחמור'".

"הרחקת את לפיד מראשות הממשלה"

חבר הכנסת יגאל גואטה אומר בתגובה כי "לא חרבה ירושלים אלא שביזו בה תלמידי חכמים". לדבריו: "לאחר שהבעתי את מחאתי במליאת הכנסת על דברי הבלע של מר אלעזר שטרן, שביזה את כבוד מרן הראשל"צ ואת הרבנות, אני ממשיך פה. חברים יקרים, אדם שאין לו שום ידע בתחום בו הוא בחר לדבר, לא מיניה ולא מקצתיה, מעביר ביקורת על גדול בתורה שעוסק יומם וליל בכל התחומים הקשורים להגדלת והרבצת התורה, ושטרן מעז פניו ומזלזל ופוער את פיו. בושה!

"ראיתי שאפילו חבריך למפלגה הרכינו ראש והיו נבוכים לאור דברי הבלע והנאצה שלך כלפי הרבנים והרבנות. אין לי ספק בכלל, שגם אם יו"ר המפלגה שלך יאיר לפיד היה נוכח במליאה, הוא היה מרכין ראש נוכח דבריך החצופים. ואם בשבועיים האחרונים היינו עסוקים בסיכויים של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה - אין לי ספק שאתה מרחיק אותו משם כמטחווי קשת.

"אני קורא לך לחזור בך מדבריך. תורה תתבע את עלבונה. כולנו מחויבים כעם אחד, גם כשיש המון חילוקי דעות, להיות חלק מהמחאה הזאת, ולדעת שבמגרש הזה אין לנו שום רשות להיכנס ולא להרהר אחריהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר