המכתב המלא

רב העיר ערד על חסידי גור: "חיים באהבה ובשלום"

אחרי שנפגש עם ראש עיריית ערד ניסן בן חמו, נגדו מעלים חסידי גור טענות קשות, רב העיר מבהיר במכתב חדש: "חסידי גור חיים כאן באהבה ובשלום. אסור לחלל בית כנסת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חסידי גור, ארכיון (צילום: Flash90)

יממה לאחר פגישתם של רבני העיר ערד בראשות רב העיר הרב יוסף אלבו עם ראש העיר ניסן בן חמו, פגישה שהתפרשה כהבעת תמיכה במדיניותו על רקע המאבק בעיר בין הציבור החרדי לראש העיר ופעילים חילונים אנטי דתיים, מפרסם הערב הרב אלבו הבהרה לפיה אינו עוסק כלל בנושאים פוליטים אלא רק בעניני דת.

"חילול בית הכנסת בעיר איננו עניין פוליטי אלא עניין הלכתי מובהק וכמו כן בשום פנים ואופן אין לעשות כן" כותב רב העיר.

"הריני בזאת להבהיר כי הזמינו אותי לפגישה בעירייה בנושא דת ולא בשום עניינים פוליטיים אחרים. במכתב זה באתי להופיע ברבים כי אין ולא הייתה לי שום שייכות פוליטית לשום מפלגה כל שהיא. מאז מוניתי לרב לפני 52 שנים לא התעסקתי בפוליטיקה וכיוצא בזה. אני מתעסק בענייני תורה ויראת שמיים, מקוואות ועירובין, בתי כנסת, אזרחות וקידושין וכו'. ובשום אופן לא בשום דבר חוץ מזה".

"בהזמנות זו אני מוחה נמרצות על השיירות בשבת שנכנסות לבתי כנסת בגילוי ראש עם סמארטפונים ומצלמות תוך כדי חילול שבת בפרהסיה בבית הכנסת האשכנזי המרכזי. דבר זה צריך להיות קו אדום ברור וצריך להיפסק מיידית".

"אני מקושר לכל הקהילות החל מחסידי גור הי"ו ועד הקהילות הדתיות השונות, אני פועל שכל אחד ואחד ירגיש עצמו בבית השם להרבות ולהגדיל תורה ולהאדירה. מעולם לא שייכתי עצמי לשום מפלגה וראש עיר כל שהוא. באשר לקהילת חסידי גור - מוסיף הרב, "הם חיים בערד זה עשרות שנים באהבה ואחווה שלום ורעות ומרבים תורה בעיר".

"כרב העיר אני מצר על כל מחלוקת פנימית ומוחה על חילול הקודש בתוך ומחוץ לבית הכנסת המרכזי ובכל בית כנסת., אני מצר על כל מחלוקת פוליטית".

"לא היה כדבר הזה מאז קום המדינה ואסור שיהיה. גם במדינות זרות לא שמענו מעולם שהפריעו ליהודים להתפלל, הדברים כמו שקרו מעלים זכרונות קשים ואין להם מקום במדינת ישראל ויהי רצון שהשלום והאחווה ישרו בין כל חלקי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר