כרמל: עיירה בקליפורניה עם בתים שנראים כמו אגדה מצוירת

"זה כמו כפר אירופאי קטן, רחוק מהרעש וההמולה" - רק שזה לא אירופה, אלא עיירה בקליפורניה, ארה"ב עם השם המרתק: "כרמל" ומראה ייחודי עוד יותר (עיצוב, בעולם)

חנויות בעיירה כרמל (צילום: Linda Hartong + TalesFromCarmel.com)

"כרמל על הים" (Carmel-by-the-Sea) זהו שמה של העיירה שנמצאת במרחק של 190 קילומטרים בלבד מסן פרנסיסקו, העיר הרביעית בגודלה בקליפורניה - אבל הפער ביניהן מרגיש כמו שנות אור.

זוהי עיירה קטנה המשתרעת על פני 1,600 מ"ר בלבד ומונה פחות מ-4,000 תושבים - אך התיירים שפוקדים את המקום, מכפילים ומשלשים את מספר האנשים הנוכחים בעיירה בכל זמן נתון.

הסיבה שהעיירה כל כך מבוקשת זה מצבה הראשוני. בזכות חוקי תכנון ובנייה חכמים, אין במקום מסעדות למזון מהיר או בגדים זולים, אלא כ-20 בתי מגורים ובתי עסק שנראים כאילו נשלפו מאגדת ילדים קסומה, והחנויות במקום מציעים תוצרת מקומית לקנייה וחומרי גלם משובחים.

הבתים בעיירה בנויים בקו דמיוני ושובב, מעוטרים בפרטים כמו גגות גליים, ארובות שניצבות על הגג ושיחים גזומים ביד במגוון צורות. מי שאחראי במידה רבה למראה החיצוני של כרמל הוא יו קומסטוק, תושב העיירה שב-1924 בנה את הבית הראשון בעיצוב "אגדתי" כמקום אחסון למבחר גדול של בובות יד שאשתו ייצרה ומכרה. לא עבר זמן רב ותושבים נוספים החליטו להוסיף לבתים שלהם טאצ' יצירתי מתוק.

וכך זה נראה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר