מתיחות שיא

הנציג האיראני בעזה נעצר בידי חמאס

השאם סאלם, מזכ"ל המיליציה השיעית בעזה, נעצר בידי חמאס כהמשך להידרדרות בין חמאס עזה ואיראן שהחל עם התבטאויות של הארגון נגד משטרו של אסד (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

מתיחות שיא: הבוקר (חמישי) נעצר האיראני השאם סאלם מזכ"ל המיליציה השיעית בעזה "אל-סאברין" - מליציה שיעית המופעלת ע"י איראן ברצועת עזה.

לדברי גורמים בארגון חמא"ס המעצר בוצע על רקע פרסום ברשת החברתית פייסבוק בה פרסם סאלם הודעת תמיכה במשטר הסורי, בזוועות אותן הוא מבצע במורדים וכן קריאות כנגד המדינות הסוניות המתנגדות לאסד כסעודיה ותורכיה.

מעצר זה הינו המשך של הידרדרות ארוכה בין חמא"ס עזה ואיראן שהחל עם התבטאויות של הארגון נגד משטרו של אסד והמעורבות האיראנית בלחימה.

בשבועות האחרונים התקיימו באיראן מספר פגישות בין בכירים בארגונים הפלסטינים ובין בכירים איראנים כאשר חמא"ס אינו כלול בשיחות אלו.

בתוך כך פורסם היום כי בימים הקרובים תחל ועידת פיוס נוספת בין חמא"ס ופת"ח בז'נבה - שוויץ. אחמד מג'דלאני חבר ועדת הפת"ח ושליחה לשיחות אמר כי לאחר ועידת פת"ח השביעית שנערכה לאחרונה ישנה לגטימציה רבה יותר בציבור הפלסטיני לפיוס בין הארגונים. עם זאת אמר ארגון חמא"ס כי מדובר בפגישות עדכון המתקיימות מעת לעת וכי לא מדובר בועדה פורצת דרך ביחסים שבין הארגונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר