פנו לישראל

גיורה של איוונקה: צוות המעבר של טראמפ מודאג

גורמים שהתראיינו לשבועון היהודי אמריקאי "ג'ואיש וויק" אמרו כי פנו לישראל בנושא גיור איוונקה על מנת לוודא את העניין, זאת למרות שברבנות טוענים כי לא התקבלה פניה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

סוגיית גייורה של בתו של נשיא ארה"ב הנבחר, איוונקה טראמפ שנשואה לאיש העסקים היהודי ג'ראד קושנר ממשיכה לעורר גלים.

לאחר דבריו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף על אישור גיורה אמרו בכירים בצוות המעבר של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ כי הם פנו לאחרונה לגורמים בישראל והביעו דאגה מהספק המוטל בגיור שעברה בתו של טראמפ, איוונקה - כך פרסם אתמול (רביעי) בשבועון היהודי-אמריקני Jewish Week.

הנושא התעורר על רקע החלטת בית הדין הרבני הגדול, לפיה לא יוכרו הגיורים שערך הרב יחזקאל לוקשטיין, מהרבנים האורתודוקסים הבולטים בארצות הברית, שסייע לבתו של טראמפ בהליך הגיור. כזכור הרבנות הראשית הודיעה כי תגבש קריטריונים שמטרתם לאפשר הכרה בגיורים של רבנים בחו"ל, כך שלא יהיה צורך בבדיקה פרטנית של כל אדם שהתגייר.

באופן חריג, הודעת הרבנות כללה גם התייחסות מפורשת לגיור של איוונקה טראמפ. "לפי המתווה החדש המוצע, יוכשר גיורה ללא צורך בבדיקות נוספות", נכתב. כך גם הדגיש הגר"י יוסף בכנס של איחוד הרבנים הספרדי העולמי. "הגיור שלה כן היה בסדר והיא שומרת שבת, היא לא עונה לטלפונים, לא כותבת דברים בשבת, היא שומרת שבת וכשרות, היא לא חרדית ממאה שערים, כן? ברוך השם אישרו את הגיור הזה", אמר הראשל"צ.

גורם ברבנות מסר כי למרות הדברים שפורסמו ב'ג'ואיש וויק' לא הגיעה אליו פנייה רשמית בנושא גיורה של טראמפ.

הגורם שהתראיין לעיתון התייחס להחלטת הרבנות ואמר כי "אישור הרבנות הראשית נראה כמעשה לטובת קשרים אישיים טובים יותר בין משפחת טראמפ לישראל, וזהו צעד שמקודם בברכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר