מכה לרפורמים

ארה"ב עוברת משגריר רפורמי לאורתודוקסי

מינוי החדש של דייויד פרידמן לשגריר מייצג מלבד יחסו החם במיוחד לישראל ולהתיישבות גם זווית נוספת, פרידמן יהודי אורתודוקסי בניגוד לקודמו שראה את עצמו כרפורמי (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משמאל, השגריר החדש (צילום: באדיבות המצלם)

מאז היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות ארה״ב והיבחרו של הנשיא החדש דונלד טראמפ נרשמת אכזבה גדולה בקרב ארגוני הרפורמים ועמותות השמאל היהודי בארצות הברית.

בשבוע האחרון אף החרימו הארגונים הקיצונים הללו את מסיבת החנוכה המסורתית של ועידת הנשיאים שכן נערכה במלון בבעלותו של טראמפ.

כעת מתברר כי ה"מכה" גדולה עוד יותר. בשעות האחרונות פרסם הנשיא הנבחר הודעה רשמית לפיה השגריר האמריקני הבא בישראל הינו דייויד פרידמן.

פרידמן יהודי אורתודוקסי בן 57 ואב לחמישה, ידוע כבעל דעות ימניות קיצוניות יחסית ובעבר אף התבטא כי יש לספח חלק משטחי הגדה לישראל.

"מצפה לעשות זאת מהשגרירות האמריקנית בירושלים, בירת ישראל לנצח" התבטא הבוקר (ו') פרידמן ובכך הוכיח את השקפותיו.

פרידמן מעורב בפעילות פילנתרופית בישראל, שחלק משמעותי ממנה נוגע להתיישבות ביהודה ושומרון. בין השאר הוא משמש כנשיא ארגון הידידים האמריקאי של ההתיישבות והישיבה בית-אל ורק בשבוע שעבר היה מראשי אירוע הוקרה מיוחד שנערך בניו יורק למען בית אל.

ראיה נוספת לדעותיו של פרידמן ולחשש של הרפורמים והשמאל ניתן לראות בציוץ של ח״כ תמר זנדברג ממרץ שציטטה בנוגע למינוי של פרידמן פוסט של איש השמאל היהודי אמריקני, ג׳רמי בן עמי, מנהיג שדולת ג'יי סטריט, שהביע מחאה על מינויו של פרידמן וכתב: השגריר האמריקאי המיועד כינה יהודים שתומכים בשתי מדינות ״גרועים מקאפו״.

פרידמן נחשב לתורם גם לארגון 'איחוד הצלה' ולעמותת 'עלי נגב' בהנהלתו של האלוף במיל דורון אלמוג.

פרידמן מלווה משפטית את עסקיו של טראמפ ויחד עם ידידו ג׳ייסון גרינבלט הם ידועים כאנשיו היהודים הדתיים הקרובים של הנשיא החדש.

השגריר הטרי אף חתום כאחד מעדי הכתובה של איוונקה טראמפ בתו הגיורת של דונלד ורעייתו של ג'ארד קושנר.
בכך מתבצע מהלך סמלי אך עמוק ובעל משמעות שהשגריר החדש ימני ואורתודוקסי יחליף את השגריר היוצא דן שפירו מקורבו של הנשיא ברק אובמה, שאמנם היה נחשב לידיד ישראל אך היה מזוהה עם ערכיה והשקפותיה של התנועה הרפורמית ורעייתו ג'ולי פישר ממקימות ארגון נשות הכותל הפועל לחילול קדושת הכותל המערבי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר