חיסול מטווח אפס

"ננקום במוסד": מהנדס התעופה של חמאס חוסל בתוניסיה

המהנדס מוחמד א-זווארי, מדען תעופה בכיר המקורב לחמאס, חוסל בתוניסיה. גורמים זרים דיווחו כי המוסד אחראי לחיסול. טרם ההתנקשות, נפגש המדען עם עיתונאית מהונגריה לראיון (חדשות,עולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
כרזת האבל של חמאס (צילום: מתוך התקשורת הערבית)

אמש (שישי) נורה בעיר ספאקס שבתוניסיה מוחמד א-זווארי - מהנדס ומדען תעופה בכיר מתוניסיה. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, המדען נורה מטווח אפס כאשר שהה במכוניתו ומת במקום.

משטרת תוניסיה הודיעה כי עצרה שבעה אנשים בחשד למעורבות ישירה, בינהם קפטן של ספינה רוסית העוגנת בנמל ספאקס. לדברי מוראד א טורקי, המשטרה התוניסאית עצרה גבר בלגי ממוצא מרוקאי הקשור לאירוע וכן כלי רכב, אקדחים ומשתיקי קול.

הדובר הרשמי במדינה טען כי אין כעת שום אינדיקציה למעורבות של גורם ביון זר, אולם מנגד, עיתונאים תוניסאים מצביעים על המוסד כאחראי לאירוע.

א זווהרי עזב את תוניסיה בתחילת שנות ה-90 וחי בסוריה שנים ארוכות. הוא עבד בשורות חמאס סוריה כמומחה להנדסת תעופה בדגש על מטוסים ללא טייס. א זווהרי נפגש השבוע עם עיתונאית מהונגריה שראיינה אותו על חידושים בתחום התעופה אך מאז עזבה את המדינה.

עם ההודעה על מותו, פרסם ארגון חמאס הודעת גינוי לישראל ולמוסד. לדברי מוניר אל מסרי, דובר חמאס בעזה: "המרוויחה היחידה ממותו של השהיד מוחמד א זווהרי היא הישות הציונית". הוא הוסיף כי "הזרוע הצבאית של הארגון תנקום את מותו". מאוחר יותר אמרו בחמאס כי: "הוא אחד המפקדים שפיקחו על מערך המל"טים שביכולותיו חזו במהלך מבצע צוק איתן".

מספר שעות לאחר החיסול, התפטר מפכ"ל כוחות הבטחון הלאומי התוניסאי עבד א-רחמן בלחאג' עלי, "בשל נסיבות אישיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר