בעמונה מתחייבים להימנע מאלימות: "הכנו לכוחות הרבה הפתעות"

במאחז, שמיועד לפינוי עד ה-25 בדצמבר, מוכנים לרגע שבו הוא יחל. מאות צעירים בילו את השבת במאחז וקיבלו הבהרות ממנהיגי עמונה שעליהם לא להרים יד על הכוחות המפנים. עם זאת, הם מבטיחים שלא ישתקו: "לצרוב בתודעה תמונות של גירוש". בשב"ס כבר מפנים מקום לעצורים אם יהיו כאלה (חדשות)

( צילום: גיל יוחנן ואלישע בן קימון)

שעת השין מתקרבת, הדופק עולה והשטח ממשיך בהכנות: במאחז עמונה ממשיכים להמתין לרגע שבו יחל הפינוי שנקבע לפי החלטת בג"ץ וממשיכים להבהיר כי לא יוותרו בקלות, אך יימנעו מאלימות. כבר ביום שישי הגיעו למאחז עמונה מאות צעירים ובשבת היו במאחז כאלף איש שמילאו כל פינה בו.

"בבית הכנסת הייתה אווירה פנטסטית. כולם שרו וחזקו את ארץ ישראל ואת אנשי עמונה", כך מסביר איתן, אחד הנערים שבילו את השבת במאחז. "ראש מטה המאבק אביחי בוארון שוחח איתנו והדגיש לא להרים יד על שוטרים וחיילים, אבל בהחלט אמר שחייבים להתנגד. יש כאן המון קבוצות של נערים. הכנו לכוחות הרבה הפתעות".

איתן הוסיף ואמר כי "יהיו כאן ביצורים גדולים עם הרבה קשיים. זה לא גוש קטיף. אנחנו כאן כדי לצרוב בתודעה תמונות קשות של גירוש יהודים. לא ניתן לדבר הזה לעבור בשתיקה. עושים כאן גירוש".

מלבד השיחה של בוארון, גם רבה של עמונה יאיר פרנק שוחח עם הנערים. "המטרה שלנו היא לעכב את הפינוי עד כמה שניתן שזה לא יהיה עניין של שעות אלא ימים ויישאר בתודעה. עם זאת, אסור לנו ליפול למקום של אלימות חלילה כי זה יחליש אותנו ויחליש את מאבקנו".

המשפחות בילו בבתים במהלך השבת, חלקם עם אורחים שלא הכירו - נערים שהגיעו כדי להיאבק. "אני כבר לא מוציאה את הילדים שלי החוצה כי אני לא מכירה את מי שמסתובב פה. כל הילדים שלי איתי", אומרת עפרה בוארון תושבת המאחז.

בביתה של תמר ניזרי התארחו עשרות צעירים מישיבת אלון מורה . חלקם אף סייעו בהכנות לשבת. "בכלל לא היה דיבור על השבת האחרונה, דיברנו על כך שבעזרת השם לא יהיה פינוי ונישאר פה", כך אמר אחד הנערים, תלמיד י"ב, שהתארח אצל משפחת ניזרי. "חושבים על תוכניות להמשך. חושבים רק על להינצל מהמצב הזה. להישאר בבית ולא לעבור פינוי כי באמת שנעשה לנו עוול", סיכמה ניזרי.

לפי הערכות, הפינוי צפוי להיות בימים הקרובים והכוחות כבר מוכנים. כוחות התגבור הצה"ליים נפרסו באיזור המאחז, אך הם לא ייקחו חלק בפינוי עצמו אלא באבטחה שמסביב. חיילים שמשרתים באוגדת איו"ש הצטוו על ידי מפקדיהם לא לדבר על מועד הפינוי המדויק כדי להקשות על היערכות המתבצרים.

בתוך המאחז מבינים את זה והאנשים ומשפחותיהם התארגנו לשהייה ארוכה של כמה ימים. לצד המשך ההכנות למאבק, נמשכים המגעים האחרונים להגיע להסכמה ולפינוי מרצון. זה החל ביום חמישי במאמצים שעשה הרב אלי סדן לפשר בן הצדדים ונמשך עם ביקורו של השר אורי אריאל בעמונה סמוך לכניסת השבת.

אנשי עמונה נתונים ללחצים מצד גורמים פוליטיים לקבל את המתווה עם שינויים קוסמטיים ואילו במאחז ממתינים להם אנשי עוצמה יהודית, פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין וד"ר מיכאל בן ארי שקוראים להם להיאבק ולא להישבר ברגע האחרון.

במקביל, בשירות בתי הסוהר פינו אגפים בבתי כלא שונים כדי לקלוט עשרות רבות של עצורים אם יהיו כאלה. אגפים פונו בבתי הכלא גבעון, ניצן ואופק. לצורך ההיערכות פונו עצורים פליליים מאחד האגפים בכלא גבעון והועברו לבית מעצר בדרום. בניצן ובכלא אופק יש אגפים פנויים ואין צורך בפינוי אסירים.

בשב"ס אומרים כי הם נערכים על מנת לתת מענה אם יהיו עצורים ובין יתר ההיערכות לתת לעצורים מענה מכיוון שמדובר באוכלוסיה מיוחדת שדורשת טיפול מיוחד ובין היתר נערכים גם לקלוט אמהות עם ילדים וקטינים. על פי ההערכות, אם יהיו עצורים, הנשים ייקלטו בגבעון, הגברים בניצן והנערים באופק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר