המאבק בערד

'המודיע': ההפגנות - על רקע רדיפת הדת

בטאון "אגודת ישראל", עיתון "המודיע", מקדיש תא הכותרת הראשית והעמוד הראשון להפגנות המחאה שצפויות השבוע נגד "רדיפת הדת" בערד "בחסות גורמים עירוניים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Orel Cohen/FLASH90)

המאבק בערד: בעיתון "המודיע", בטאון תנועת "אגודת ישראל" מקדישים הבוקר (ראשון) את הכותרת הראשית והיחידה בעמוד הראשון, למאבק של הציבור החרדי בחילול השבת וחילול קדושת בית הכנסת שהתחולל בשבתות האחרונות בעיר ערד.

תחת הכותרת "על רקע רדיפת הדת בחסות גורמים עירוניים בערד", נכתב כי "הכרזות בבתי הכנסת ובתי המדרש בציבור החרדי - להשתתף בעצרות התפילה והמחאה שתיערכנה השבוע ברחובה של עיר".

בעיתון מפורטות רשימת החצרות והקהילות: גור, ויז'ניץ, צאנז, ערלוי, מודזיץ, סערט ויז'ניץ, דארג, סטריקוב, סאדיגורא, מכנובקא-בעלזא , ביאלה, קוידינוב, ספינקא, פיסטבורג, לעלוב, גאב"ד זכרון מאיר הגרח"מ וואזנר, באבוב, אמשינוב, פיטסבורג, ברסלב, חניכי הישיבות, שקראו לצאת להפגנה.

כמו כן נכתב כי שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ ישראל אייכלר נכנסו אמש למעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא והביעו בפניו את המערכה הניטשת בעיר ערד ונענו בדברי חיזוק מצידו נוכח הדברים.

העיתון מביא את דבריו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במהלך שיעורו השבועי בהם מחה על חילול בית הכנסת וכמו כן מציינים כפי שדווח ב"כיכר השבת" את רשימת מוקדי עריכת עצרות המחאה ברחבי הארץ.

בני ברק: יום שלישי - בשעה 13:30 ברחוב חזון איש, מהאדמו"ר מגור עד רחוב נחמיה.

אשדוד: יום רביעי - בשעה 15:00 ברחוב הרב לוין.

ירושלים: יום חמישי - בשעה 15:30 ברחוב מלכי ישראל.

בנוסף, "המודיע" מקדיש מאמרים נרחבים להסבר על מה הזעקה הגדולה. במאמר המערכת נכתב כי עצם ההתכנסות יחדיו תיהיה משום מחאה ותשובת נגד לחילול שם שמיים ברבים.

במאמר נוסף נכתב כי "מה שלא קורה באיראן קורה לצערינו בערד בית כנסת מחולל שם שמיים מתחלל ברבים ועל כך באה הזעקה עד כאן". העיתון מבהיר כי אין המדובר בסכסוך פוליטי או על רקע נדל"ני אלא חילול בית הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר