תמיכה - כן; הפגנות - עדיין לא

'יתד' מתעלם מההפגנות הצפויות; "אין הוראה של רבותינו"

'המודיע' מסתער עם כתבות ומאמרים לקראת ההפגנות על חילול בית הכנסת בערד, אך ב'יתד נאמן' הליטאי - אין אזכור. גורם בכיר במפלגה: יש הבדל בין תמיכה במאבק לקריאה לצאת להפגנות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת ההיערכות להפגנות, בלשכת זייברט (צילום: באדיבות המצלם)

בניגוד לעיתון "המודיע", בטאון תנועת "אגודת ישראל", שהקדיש הבוקר (ראשון) את כותרתו הראשית למאבק הציבורי בעיר ערד על רקע חילול קדושת בית הכנסת וקיום עצרות המחאה המתוכננות על ידי עסקני החסידות ברחבי הארץ, הרי שבעיתון "יתד נאמן", בטאון תנועת "דגל התורה", שתמך בשבוע האחרון באופן ברור ונחרץ במאבק של חסידות גור, לא הוזכר הבוקר על עצרות הענק שיקיימו חסידי גור ברחבי הארץ.

גורם בכיר במפלגה אומר ל"כיכר השבת" הבוקר כי "דגל התורה היא הראשונה שהתייצבה ותתייצב לגיבוי נגד ראש עיר שרודף את הציבור החרדי, לא לחינם השתתף מנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל בכינוס אצל השר ליצמן ובפגישות אצל ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, גם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן קיבל את שר הבריאות יעקב ליצמן זאת במטרה לתמוך ולעודד נגד ראש עיר שמקיים רדיפה אמיתית נגד הציבור החרדי".

לדברי הגורם: "אנחנו בדגל התורה מכירים טוב מאוד את התופעה של הדרת הציבור החרדי וההתנכלויות הקשות בחיפה ובשכונות המעורבות בירושלים ומושיטים עזרה ככל שניתן לחלוצי ערד, אך עם זאת לצאת לעצרות רחוב אנחנו יוצאים רק בהוראה של רבותינו ונכון לעכשיו לא הייתה הוראה כזאת".

הגורם מבהיר כי "ידועה דעתו המסורתית של מרן הגראי"ל בעניין קיום הפגנות וככלל נדירים המקרים בהם הורה מרן ראש הישיבה לציבור האברכים ובני הישיבות לצאת לעצרת ברחובה של עיר והם ניתנים לספירה על אצבעות יד אחת, כדוגמת עצרת התפילה הגדולה נגד הבג"ץ, ועצרת התפילה בכניסה לירושלים נגד גזירת הגיוס, וכן עצרות הבחירות הגדולות שעליהם הכריע מרן החזון איש שהרבה גופי תורה תלויים בהם".

"צריך להבדיל בין נתינת תמיכה במלוא הכוח והעוצמה וגיבוי חד משמעי למאבק שאת זה מעניקים בדגל במלוא השותפות לבין הקריאה להשתתף בעצרות", הוא מבהיר.

לדברי הגורם, "חשוב להדגיש כי מלבד ההזדהות והתמיכה במאבק של חסידי גור בראש עיר שרודף את הציבור החרדי, אנו רואים כאן שינוי אמיתי של אחדות ביהדות החרדית שהתחילה בחתונת השלום וממשיכה לאורך כל הדרך באוירה כפי שראוי לעולם התורה לנהוג בה כפי כוונתם של גדולי ישראל".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", אלו מוקדי עריכת עצרות המחאה ברחבי הארץ.

בני ברק: יום שלישי - בשעה 13:30 ברחוב חזון איש, מהאדמו"ר מגור עד רחוב נחמיה.

אשדוד: יום רביעי - בשעה 15:00 ברחוב הרב לוין.

ירושלים: יום חמישי - בשעה 15:30 ברחוב מלכי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר