הפינוי מתקרב

השר גלנט הותקף בעמונה: "שמאלני מסריח"

השר גלנט הגיע לביקור בעמונה ורכבו הוקף בפעילים שקראו לעברו קריאות גנאי ולפי חלק מהטענות אף השליכו לעברו אבנים וביצים, טענה שמוכחשת על ידי הפעילים (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם. וידאו: אלי מנדלבאום, ynet)

סערה הבוקר (ראשון) במהלך ביקורו של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ביישוב עמונה העומד בפני פינוי. עשרות פעילים צעירים הקיפו את מכוניתו של גלנט, ולטענת אנשיו, בעטו בה וטלטלו אותה, ויידו לכיוונה ביצים תוך כדי קריאות "בוגד" ו"שמאלני מסריח" לעברו של השר, שלטענתם פועל במסגרת מפלגת 'כולנו' נגד ההתיישבות. עו"ד בן גביר טוען מנגד כי לא היו התקפות פיזיות כלל.

גלנט, שהגיע לעמונה יחד עם ח"כ מוטי יוגב וראש מועצת בנימין אבי רואה, ביקר תחילה בבית הכנסת המקומי ומשם, כשהוא מוקף במאבטחים, המשיך לכיוון אחד הבתים ביישוב, ולצדו עשרות צעירים זועמים שקראו לעברו בין היתר: "ארץ ישראל לא למכירה", "נראה אתכם מפנים בדואים כמו שאתם מפנים פה" ו"די לשלטון בג"ץ".

"באתי לכאן למרות שהבהירו לי שיש פה להט", אמר השר גלנט. "אסור בשום אופן שיהיו פה מראות כמו שהיו בעמונה לפני 10 שנים. אסור שיהיה מפגש אלים בין שוטרים לפעילים. אנחנו נדאג שעמונה תהיה גדולה וחזקה יותר".

גלנט הוסיף: "המסר שלי ברגע המאוד מכריע הזה מורכב משלושה דברים חשובים: הראשון - מניעת עימות בין חיילים למתיישבים, השני - ישראל היא מדינת חוק, השלישי - אנחנו נחזק את ההתיישבות".

עו"ד איתמר בן גביר מראשי 'עוצמה יהודית' הגיב על האירוע ל"כיכר השבת" וטען כי ההאשמות בדבר ביצים ואבנים הם שקר גמור. "המחאה שהתארגנה נגד יואב גלנט היא תפארת הדמוקרטיה. יש לשר חוצפה להגיע לעמונה לאחר שעמדת מפלגת כחלון בעד החרבת עמונה ידועה. זו פרובוקציה. למרות זאת גאה בנוער שלנו שידו למחות ולצעוק והצטרפתי אליהם אך איש לא נגע בגלנט ושיחק לידיים שלו", אמר בן גביר.

כזכור, לפנות בוקר גיבשו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ונציגי תושבי עמונה מתווה חדש לפתרון בעיית עמונה. על פי המתווה, 24 משפחות יוכלו להישאר על ההר בחלקה סמוכה, לעומת 12 במתווה הקודם שנדחה על-ידי התושבים.

במקביל, המדינה תצטרך לבקש מבג"ץ דחייה של חודש בפינוי המיועד במטרה להקים את המבנים החדשים. התושבים בעמונה צפויים להצביע הבוקר על המתווה החדש. פעילי ימין צעירים שהגיעו למאחז מפעילים לחץ על התושבים לא לקבל את המתווה החדש וגם הצעירים ובני הנוער הנמצאים במקום אומרים כי הם עדיין ערוכים למאבק. במקביל להסדר המתגבש נפוצו בקרב התושבים שמועות על פינוי קרוב.

לפי הערכות, הפינוי, אם יקרה, צפוי להיות בימים הקרובים והכוחות כבר מוכנים. כוחות התגבור הצה"ליים נפרסו באזור המאחז, אך הם לא ייקחו חלק בפינוי עצמו אלא באבטחה שמסביב. חיילים שמשרתים באוגדת איו"ש הצטוו על ידי מפקדיהם לא לדבר על מועד הפינוי המדויק כדי להקשות את היערכות המתבצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר