מפתיע

משאית וולוו נגד מכונית מירוץ - מי ינצח?

משאית ה-Iron Knight, החדשה של וולוו, התמודדה במסלול המירוצים מול מכונית מירוץ מתקדמת של החברה והפתיעה ביכולותיה הטובות למרות גודלה ומשקלה (חדשות תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות וולוו)

עצמה מפתיעה במיוחד: אחרי ששברה את שיא גינס למהירות, משאית ה-Iron Knight, החדשה של וולוו הוצבה מול אתגר חדש – לנצח את מכונית המירוץ של חטיבת הפרטיות של החברה, ה-S60. השתיים התמודדו בהאצה מהמקום ל-400 מטרים (רבע מייל) ובהקפה סביב מסלול המירוצים.

על פי הנתונים של וולוו, ה-Iron Knight היא משאית קונספט שנבנתה כדי להדגים את יעילות תיבת ההילוכים I-Shift כפולת-המצמד, המאפשרת העברות הילוכים מהירות בהרבה מתיבות אחרות לפי היצרנית. התיבה המותקנת ב-Iron Knight הייתה זהה לזו של ה-FH, למעט החלפת המצמדים למחוזקים יותר. המנוע לעומת זאת, מחבר בין שני מנועי טורבו-דיזל 6 צילינדרים בנפח 13 ליטר מה-FH הסדרתית, המספקים 2,400 כ"ס ו-612 קג"מ. למרות משקל עצמי של 4.5 טון, יחס ההספק-משקל עומד על פחות מ-1.9 ק"ג לכ"ס, מה שמאפשר לה להאיץ ממצב עמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות.

ל-S60 WTCC רכב הספורט, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 400 כ"ס ו-47.9 קג"מ, העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבה סיקוונסיאלית עם 6 יחסים. המשקל העצמי 1.1 טון נמוך פי ארבע מהמשאית, אבל דווקא יחס ההספק-משקל פחות מרשים (יחסית) עם 2.7 ק"ג לכ"ס. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות זהה לנתון של ה-Iron Knight.

לצורך התחרות גייסה החברה נהגים מהשורה הראשונה. מאחורי ההגה של ה-Iron Knight התיישב בואיז' אוביברינק, אלוף אירופה לשעבר במרוצי משאיות, בעוד מאחורי ההגה של ה-S60 התיישב טד ביורק, שלאחרונה קטף ניצחון ראשון ב-WTCC במסלול שנחאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר