ברגע האחרון

אנשי עמונה אישרו את המתווה שהוצע

תושבי היישוב עמונה קיבלו את הצעת ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך בנט והסכימו להתפנות מרצון לגבעה הסמוכה שם ייבנו עבורם 52 מבני מגורים ומבני ציבור (חדשות בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
פעילים בעמונה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אנשי עמונה אישרו את המתווה שגובש בלילה בישיבה אצל ראש הממשלה והיישוב יפונה לגבעה הסמוכה.

לדברי התושבים הם החליטו להשהות את המאבק לעת הזו ולתת סיכוי להסדרת עמונה בכפוף לחתימת הסכם מול משרד ראש הממשלה.

"לפני שנתיים ניתן פסק דין להריסת בית חיינו. מאז יצאנו למאבק סיזיפי, עיקש ובלתי פוסק כדי להציל את בתינו ואת ישובינו. לאחר עשרים שנה של התיישבות חלוצית כנגד כל הסיכויים, לאחר שנתיים ארוכות, החלטנו להשהות לעת הזו את המאבק, לקבל את הצעת המדינה לבנות 52 בתים ומבני ציבור חדשים בעמונה - מבנים שישמשו את הקהילה ואת התושבים", אמרו התושבים.

"החלטנו לתת צ'אנס להצעה לבנות את בתינו ואת חיינו כאן בעמונה. נמשיך לעמוד על המשמר ולבחון האם המדינה תעמוד בהתחייבותה לבנות בעמונה בתים ומבני ציבור חדשים", מסרו התושבים.

הם הודו לפעילים הרבים, "אנחנו מודים לאלפי התומכים בני הנוער והמשפחות שהגיעו לעמונה בימים האחרונים ולעשרות האלפים שתמכו בנו מהבית. בזכותכם עמונה נשארת על המפה, מוסדרת ובעזרת ה' תתפתח ימה וקדמה צפונה ונגבה. אנו חבים לכם. ארץ ישראל חבה לכם. עם ישראל חב לכם. אנחנו אוהבים ומעריכים אתכם".

הם הוסיפו ואיימו כי "אם המדינה לא תעמוד בהתחייבותה לא נהסס מלחדש את המאבק ביתר שאת על הישוב שלנו ועל ארץ ישראל כולה - שנית עמונה לא תיפול".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ונציגי תושבי עמונה גיבשו הלילה (ראשון) מתווה חדש לפתרון בעיית היישוב. על פי המתווה, 24 משפחות יוכלו להישאר על ההר בחלקה סמוכה, לעומת 12 במתווה הקודם שנדחה על-ידי התושבים.

במקביל, המדינה תצטרך לבקש מבג"ץ דחייה של חודש בפינוי המיועד במטרה להקים את המבנים החדשים. התושבים בעמונה צפויים להתכנס הבוקר כדי להצביע על המתווה החדש.

פעילי ימין שהגיעו למאחז ניסו להפעיל לחץ על התושבים לא לקבל את המתווה החדש וגם הצעירים ובני הנוער הנמצאים במקום אומרים כי הם עדיין ערוכים למאבק. במקביל להסדר המתגבש נפוצו בקרב התושבים שמועות על פינוי קרוב.

הסיבות להתנגדות מלבד הלוחמנות של הפעילים היא שבדומה למתווה הקודם גם במתווה זה אין פתרון מלא לכל התושבים ביישוב. אך כאמור תושבי היישוב החליטו לקבל את ההצעה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה להחלטת אנשי עמונה: "אנשי עמונה הם אנשי התקווה. בחודשים האחרונים התעקשו אנשי עמונה לדבוק בתקווה להסדרת ההתיישבות ולהישאר על ההר. דרישתם הצודקת הדביקה ממשלה שלימה והבאנו את חוק ההסדרה. אחיזתם בתקווה שניתן יהיה לחוקק חוק שיסדיר את ההתיישבות כמו גם האמונה שניתן להשאיר את היישוב על ההר, הכריעה ויצרה מציאות. בהחלטתם היום הם ממשיכים את הדבקות בתקווה שניתן להצליח וכך יהיה בע"ה.

"ביחד עם אנשי עמונה נמשיך לדבוק בתקווה. לא ניתן לספק ולחשש מכישלון אפשרות להתקיים ולטרפד את השארת עמונה על ההר. היום בהחלטתם אנשי עמונה ממשיכים את דרך התקווה. אחיי גיבורי התקווה, בזכותכם ההתיישבות תמשיך לגדול ולהתחזק".

עו"ד איתמר בן גביר ששהה בעמונה בחמישה ימים האחרונים הגיב כי זהו "יום עצוב להתיישבות. פספסנו הזדמנות לבצע מאבק שיצרוב בתודעה הציבורית, מאבק ללא אלימות אך מאבק נחוש ותקיף. אין לנו כמובן טענות נגד צדיקי עמונה שבמסירות נפש לא נכנעו ללחצים במשך זמן רב, אך יש לנו טענות לפוליטיקאים תבוסתנים שמבטיחים הבטחות שווא וגורמים לכך שהימין תמיד מפסיד. אחרי עמונה יבואו עוד ועוד גבעות ויישובים שיחרבו ובגלל סמוטריץ ובנט גם המוטיבציה להאבק פחתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר