אתר ארכיאולוגי מוזר וקסום במרומי הגולן

לפי הארכיאולוגים, המבנה המונומנטלי האדיר נבנה אלף שנה לפני מתן תורה. במהלך מלחמת ששת הימים, הוא נחשף במקרה על ידי טייס ישראלי. הגיע הזמן להכיר את שרידי המקום החבוי (תיירות, ארץ)

שרידי המבנה המוזר (צילום: אלי סגל ואסף קמר, מתוך ynet)

שמו המוכר הוא "רֻגְ'ם אל הִרי" - גלגל רפאים, בעברית - והוא אתר ארכיאולוגי קסום, שמסתתר בסמוך לאחד משטחי האש הצה"ליים ברמת הגולן. ממש במקרה נחשף האתר הנדיר והקדום לאחר מלחמת ששת הימים, על ידי טייס בחיל האוויר הישראלי שזיהה מבנה ארכיטקטוני יוצא דופן, בצורת מעגלים ענקיים, "ממעוף הציפור".

במהלך ההליכה בין קירות האבן המרכיבים את האתר, לא ניתן להתעלם מעוצמת הבנייה האדירה שנדרשה לשם הקמת המקום. "האתר הוקם בתקופת הברונזה הקדומה" (אלף שנה לפני תקופת התנ"ך. א.ר.), טוען ד"ר יצחק פז, ארכיאולוג בכיר מרשות העתיקות שחקר את המקום.

לדבריו, "זהו אתר יחודי שאנחנו לא מכירים כמוהו במרחב כולו. רק מהאוויר אפשר להתרשם מהעוצמה שלו. המונומנט בנוי בצורה עגולה. יש בו שתי כניסות מונומנטאליות בצדו הצפון מזרחי ובצידו הדרום מזרחי".

"המשקל הכולל של האבנים הוא בערך 40 אלף טון בזלת, מדובר במאות אלפי שעות עבודה", הוא מתאר. "אחת השאלות שנשאלת היא - איך הדבר הזה התבצע. בתקופה שבנו את האתר הזה, רואים בנייה דומה גם הפירמידות במצרים וגם באירופה: אתרים כמו סטונהנג באנגליה, קראנק בצרפת והמקדשים באי מלטה", הוא אומר ל-ynet.

פז מגלה, כי "אנשים מכל העולם רואים במקום הזה - מרכז אנרגיה ולכן הם שואפים להגיע לכאן. לפעמים אני מוצא כאן עצמות בעלי חיים וחפצים מוזרים מנוצות שמבקרים השאירו במקום. תיירים רבים מבצעים כאן מדיטציה וטכסים הקשורים בעונות השנה. יש פה משהו מאד מיוחד".

יצויין, כי בניגוד לתחושה המפחידה והמקאברית משהו שמקום כזה עלול לייצר, השהות בחלל החשוך והמוזר דווקא נעימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר