מרכז יזמות

איך הופכים עסקים קטנים להצלחה גדולה?

כל הנתונים מוכיחים כי כוח העבודה החרדי הינו כוח איכותי וחזק, עשיר באמביציה, אמינות ואחריות. הצורך קיים, ועסקים חרדיים רבים עשויים להתפתח ולזנק קדימה לו רק יוכלו להיעזר בפתרונות לקידום עצמאיים ויזמים (עסקים, שיווקי)

להפוך עסקים קטנים להצלחה גדולה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עם התפתחות עולמות היזמות בעסקים קטנים ובינונים, התפתחו רעיונות רבים שמטרתם לפתח עסקים עצמאיים בדרכים שונות. מתוכם, ארבעה רעיונות מרכזיים שאכן פועלים לקידום עצמאיים, יזמים ובעלי עסקים, בדגש על הקמת קהילה עסקית תומכת. אלו הם חלל עבודה משותף, האב, אקסלרטור ומרכז יזמות.

רעיונות אלו הפכו מוכרים ונפוצים ברחבי העולם, והצלחתם מוכחת. גם בארץ פועלים לא מעט חללי עבודה משותפים, האבים ומרכזי יזמות, אולם פעילותם מיועדת למגזר הכללי.

אין זה סוד כי תעסוקת חרדים מתפתחת בקצב איטי יותר, ובשל כך אחוזי החרדים העצמאיים מתוך אחוזי העצמאים הכלליים- נמוכים יחסית. זוהי אחת המגבלות המרכזיות של בעל עסק חרדי, כאשר לא קיים כמעט מענה מקצועי מספק לבעלי עסקים ויזמים מן המגזר.

זהו אבסורד, משום שכל הנתונים מוכיחים כי כוח העבודה החרדי הינו כוח איכותי וחזק, עשיר באמביציה, אמינות ואחריות. עובדת היותו של עסק עצמאי חרדי מהווה מעלה ברורה. הצורך קיים, ועסקים חרדיים רבים עשויים להתפתח ולזנק קדימה לו רק יוכלו להיעזר בפתרונות לקידום עצמאיים ויזמים.

על מנת להבין את הצורך הגדול של בעלי עסקים חרדים בפתרונות קידום לעסקיהם, חשוב להבין קודם לכך את משמעותם של ארבעת הרעיונות המרכזיים לקידום עסקים עצמאים:

חלל עבודה משותף הוא הרעיון המקובל והחזק ביותר. את הרעיון הקימה לראשונה חברת WeWork, החלוצה בתחום. חלל עבודה משותף הוא בעצם אפשרות של שכירת מרחב עבודה לעצמאיים, כתחליף לעבודה מהבית או שכירות משרד.

מרחב העבודה ממוקם בחלל המשותף לבעלי עסקים נוספים, ומציע תנאי עבודה נוחים אף משותפים כמו מטבח, לובי, ובנוסף גם אירועים עסקיים וחברתיים. כך כל עצמאי השותף בו דואג רק להתפתחות העסק, ואת ענייני המשרד, השירותים וההוצאות הוא מקבל כשותף. מטרתו הנוספת של חלל עבודה משותף היא לייצר קהילה עסקית- חברתית.

האב מתבסס גם הוא על חלל עבודה משותף, אך שונה מעט. ההאב מתרכז בעיקר בתחום עסקים מסוים, כמו סטרטאפ, ובעלי העסקים המצטרפים מקבלים עמדות עבודה, ומגוון שירותים הרלוונטיים לתחום העיסוק הספציפי בו מתמקד ההאב.

אקסלרטור (מאיץ) מתבסס על שני הרעיונות הראשונים. בדומה להאב גם הוא מתרכז בתחום מסוים, לרוב בסטרטאפ, אך לתקופה מוגבלת. כשמו כן מטרתו; להאיץ את העסק. האקסלרטור מוגבל בד"כ במספר העסקים למחזור, ומתמקד בקידום אינטנסיבי צמוד של הרעיון או הסטארטאפ לזמן מוגבל עד התבססות ראשונית של העסק.

מרכז יזמות שונה מן הרעיונות הקודמים. ואופן הפעולה שלו מתקיים על ידי ייזום אירועים, כנסים, השתלמויות, סדנאות וקורסים לעסקים החברים בו, ללא מרחבי עבודה.

בסקירה קצרה זו, הכל נראה מצוין. אך מדוע באמת זקוקים בעלי עסקים, עצמאים ויזמים להצטרף למרכזים כגון אלה, ולקדם דרכם את העסק שלהם? על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ-90 אחוזים מן העובדים במשק הם שכירים, לעומת 10 אחוזים עצמאיים. הפער הקיצוני בין האחוזים מצביע על סיבה מהותית לקיומם המועט של עסקים עצמאים.

העבודה כעצמאי מציבה חששות מגוונים והדרך לפתיחת עסק רצופת קשיים ומלאת חסמים, עובדה המניעה רבים לחשוב כי הדרך מורכבת ומסוכנת ומוטב לדלג עליה. אך למרות הכל, עפ"י נתוני הסטטיסטיקה 74 אחוזים מן העסקים העצמאיים המנוהלים נכון, שורדים את דרכם הראשונה ועשויים לממש את הפוטנציאל שלהם, שעל פי רוב גדול מפוטנציאל העבודה כשכיר. כדי להבין את החששות, חשוב להכיר את הנדרש מבעל עסק עצמאי.

תפעול עסק עצמאי הינו משימה מורכבת. ראשית- ניהול נכון הוא חובה. הוא יוצר לעסק יציבות וביטחון, ועל מנת לנהל נכון את העסק נדרשים ידע רב וניסיון נרחב. שנית- עסק דורש תחזוק שוטף. על בעל העסק לדאוג ללקוחות ולשמר אותם, ליצור אמינות ומוניטין ולטפח שירות נאות. זאת בנוסף לתחזוק הטכני החושב לא פחות- החל מבירוקרטיה וכלה בשיווק ופרסום. ושלישית- עסקים רבים זקוקים לדרכי מימון ומשאבים לתפעול השוטף.

אמור מעתה, תפעול עסק עצמאי והצלחת הדרך המורכבת אליו - תלויים בהתנהלות נכונה ובהתפתחות תקינה. עסק טוב דורש התייחסות לכל כך הרבה פרמטרים, ואלו הן הסיבות שהובילו להקמת רעיונות עולמיים לקידום עסקים. אך כפי שכבר נאמר, רעיונות אלו הפועלים יפה במגזר הכללי, אך טרם התפתחו במגזר החרדי.

עתה, יותר מתמיד, מתברר כי הפתרון אינו רחוק כלל. בלב ירושלים עומד להיפתח האב מקצועי, חדשני וראשון מסוגו, שישלב בתוכו את ארבעת הרעיונות המרכזיים לקידום עסקים. ההאב מיועד לגברים חרדיים תושבי ירושלים, שהינם יזמים, עצמאיים או בעלי עסק, שבוחרים לפרוץ קדימה ולקדם את העסק שלהם עשרת מונים.

'ביזמקס' - ההאב החדש, מתאפיין בחלל עבודה משותף וללא הגבלת תחום עסקים, בעמדות עבודה פתוחות ומשרדים סגורים. ההאב מציע ליזמים שירותי ייעוץ, פיתוח עסקי, סדנאות, קורסים, סיוע במימון, ועוד מגוון שירותים לכלל העסקים, ובכך עתיד להפוך עסקים קטנים להצלחה גדולה.

לפרטים והצטרפות לביזמקס, מתחם העסקים החדשני, לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר