"טייסי אל על שיקרו לנו"

נוסעים חרדים זועמים: "הגענו לבית לאחר כניסת השבת"

הנוסעים החרדים בטיסה 008 של 'אל על' מניו יורק לישראל, לא ישכחו מהר את התנהלות החברה מולם, בגינה נאלצו לנחות בארץ - בסמוך לכניסת השבת. 'אל על': "לא היה כל חשש" (חרדים, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: משה שי, פלאש 90)

ביום חמישי האחרון, הגיעו נוסעים חרדים ודתיים לשדה התעופה קנדי שבניו יורק. הטיסה של חברת אל על לישראל, אליה הם הזמינו מקומות מראש, היתה אמורה להמריא בשעה 8:45 בערב ולנחות בישראל בשעה 14:20 - שעתיים לפני כניסת השבת.

ל"כיכר השבת" נודע, כי ב'צ'ק אין' נאמר להם שיש איחור של חצי שעה, בגלל שהטיסה הקודמת לה התאחרה, אבל "אין לכם מה לדאוג, נגיע לישראל בשעה 14:20 כפי שתוכנן מראש". כשכל הנוסעים כבר היו ישובים במקומותיהם במטוס וממתינים להמראה, התברר כי בשל תקלה טכנית לא מצליחים לסגור את דלת המטוס.

חלפה עוד שעה עד שהגיעו טכנאים ותיקנו את התקלה. אך הסאגה לא הסתיימה: הטייס הכריז שאין לו הנעה קדמית כדי להגיע למסלול ההמראה, ולכן הוא נאלץ להמתין שיגררו אותו למסלול זה.

"בשעה 22:10, כשהאיחור הוא כבר של כשעה וחצי", מספר ל"כיכר השבת", ד', אחד הנוסעים החרדים, "קלטנו לפי חישוב הגיוני שערכנו, שננחת סמוך לשבת ולא נוכל להגיע לביתנו, כך שעדיף לנו לרדת ולהישאר בניו יורק בשבת".

ואז מסכת השקרים נפרסה באזניהם. "ביקשנו לרדת, וצוות המטוס - של אל על - התחילו למכור לנו ש'נגיע בזמן, אין מה לדאוג, הטייס יגיע באיחור של שעה (במקום ב-14:20 בצהרי שישי, ב-15:15 בסך הכל)', וכן על זה הדרך".

לדברי נוסעים נוספים, הדיילים היו מאוד אדיבים, אבל "שיקרו במצח נחושה. הם שיתפו פעולה עם הטייס וגרמו שנאבד עוד זמן. הם נכנסו וישבו בקוקפיט, ולנו הם אמרו 'כבר אנחנו יוצאים עם תשובה".

בשלב מסוים הטייס הודיע לכולם, שאם המטוס ישוב ל'גייט' (לשער העליה למטוס) - כדי שהחרדים והדתיים יוכלו לרדת ולהישאר בניו יורק - המטוס ייאלץ להישאר שם כל סוף השבוע ו-400 הנוסעים האחרים יתקעו בניו יורק.

"לכן", ביקש הטייס, "אני מבקש שהדתיים יתחשבו בשאר הנוסעים". במלים האלו. לא היתה ברירה, והמטוס המריא לדרכו מארצות הברית לישראל.

בפועל, בניגוד לניסיונות ההרגעה הכוזבים, המטוס נחת בנמל התעופה בן גוריון רק בשעה 15:35, ועד שהנוסעים עברו את ביקורת הגבולות כבר לא היו בחוץ מוניות. "בשורה התחתונה", מסכמים החרדים והדתיים שהיו על הטיסה, "הגענו לביתנו בשעה 16:35 (זמן שקיעת החמה), והיינו צריכים ללכת ברגל עם המזוודה כחצי שעה, עד לבית".

"זו התנהלות בלתי נסלחת של חברה שמתיימרת לשרת את כלל לקוחותיה", אומר לנו ד', שעדייין מתקשה להתאושש מהטראומה. "ממש הרגשתי יחס מזלזל ומחפיר תוך הולכת שולל מצד חברת אל על", הוא מסכם.

תגובת אריה פרנקל, דובר אל על למגזר הדתי, מסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "משעה שהמטוס מתחיל בשלבי ההסעה לקראת המראה החזרה לגייט בלתי אפשרית אלא במקרי חירום קיצוניים. לפי כל התחזיות שהיו בידי הצוות לא היה כל חשש שהמטוס ינחת לאחר כניסת השבת. ואכן, המטוס נחת בעוד מועד כך שהיה סיפק לנוסעים שומרי השבת להגיע לביתם לפני השקיעה, כפי שאמנם היה.

"רצוי לציין כי רבנים וכן אל על חזרו והתריעו על הצורך להקדים את הטיסות לפני השבת בייחוד בימות החורף. כל עיכוב בלתי צפוי יכול לגרום לשיבוש לו"ז ההמראה והנחיתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר