לא אשמים בקיצוץ

דרעי: "מסיתים נגד החרדים; רק 15% הלך לחינוך החרדי"

יו"ר ש"ס השר דרעי הוכיח בישיבת הסיעה כי התקשורת הסיתה כשטענה כי הקיצוץ בתקציב היה בגלל הציבור החרדי. בנוסף, סיעת ש"ס החליטה לתמוך בהדחת ח"כ גאטס מהכנסת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: דוברות ש"ס; תמונה: יעקב כהן - פלאש 90)

יו"ר ש"ס, שר הפנים והפריפריה, אריה דרעי, הדף בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה את הביקורת המסיתה שהוטחה בציבור החרדי בעקבות הקיצוץ בתקציב והסביר כי רק פחות מ-15 אחוז מהתקציב הלך לחינוך החרדי.

"חרה לי מאוד שכשאתמול הממשלה התכנסה בבוקר כדי לעשות קיצוץ רוחבי בגלל חוסר בתקציב של מיליארד 325 מיליון, אני אומר סכומים מדויקים, הכותרות היו שזה בגלל החרדים והעמונה", אמר דרעי, "אני יעשה כמנהג ראש הממשלה, אני מקווה שמה שאני אומר כאן יצטטו את זה, למרות שזה לא יהיה נעים לאלה שכתבו את זה - שידעו".

"מתוך המיליארד 325 מיליון - 225 מיליון שקל מתוך זה, פחות מ-15 אחוז, זה כסף שהיה בגין הסכמים קואליציוניים לחינוך החרדי של תיקון עוולות של שנים אחורה, כל שאר הכסף - זה צרכים שאין להם שום קשר לציבור החרדי", פירט דרעי.

"זה גובל בגדר של הסתה שמסיתים נגד ציבורים כשהנתונים הם לא אמיתיים", התריע דרעי.

דרעי הוסיף ואמר כי היה לש"ס הישגים יפים בתקציב. "עם חוק הארנונה וקרן עולים, קרן עם למעלה מחמש מאות מיליון שקל, שאמורה לעשות צדק חלוקתי לראשונה במדינת ישראל לקחת מהחזקים ולהעביר לחלשים. אותו דבר חוק האשכולות, לתת שירותים יותר טובים לחלשים, עוד שורה של רפורמות שהעברנו".

"בשבוע הבא הכנסת תצביע בקריאה שניה ושלישית על חוק ההנחות במים, זה אמור לתת הנחה, למעשה חלופה לפטור ממע"מ, הנחה של 14.5 אחוז למשקי הבית, למחיר של המים המינימלי שבו משתמשות בעיקר משפחות ברוכות ילדים", עדכן דרעי.

דרעי הוסיף ואמר כי "זה כסף קואליציוני שש"ס נתנה מהכסף שהיה מגיע לה מהכספים הקואליציוני, כזכור לכם קיבלנו מיליארד שקל. 650 מיליון שקל ייעדנו לתחבורה ציבורית, שב"ה כל אזרחי ישראל נהנים מההנחה הזאת, ו-350 מיליון שקל ייעדנו ב-2016 למחיר המים".

לדברי דרעי, הוא דרש שיעמדו על כך שההנחה במים תהיה רטרואקטיבית מינואר 2016. "אני חושב שהתקציב הזה הוא חברתי, כמובן שאפשר לעושת יותר, הוא תקציב שמנסה לעזור לכל מי שזקוק יותר לעזרה", אמר דרעי.

דרעי הודה בדבריו לסגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן. "אני מצטט את השר כחלון שבלעדיו, בלעדי יצחק כהן, והעזרה שנתן באוצר, התקציב לא היה מגיע לאן שהגיע וחוק ההסדרים לא היה עובר".

במהלך ישיבת הסיעה, החליטה ש"ס לתמוך בחוק ההדחה שמוביל השר זאב אלקין נגד ח"כ באסל גאטס שהבריח טלפונים סלולריים למחבלים בבתי הכלא.

"ח"כ באסל גאטס חצה את כל הקווים האדומים. נבחר ציבור שמבריח מכשירים סלולאריים לאסירים ביטחוניים שעלולים לשמש לתכנון והוצאתם לפועל של פיגועים, אינו יכול להיות חבר בכנסת ישראל", נמסר בסיום הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר