ההתנקשות בבכיר החמאס

המחסל: מפיק בלגי. שלושה עצורים בפרשת החיסול המסתורי

חיסול מהנדס המל"טים של החמאס ממשיך להסעיר את שלטונות תוניסיה, שמודיעים לפני זמן קצר על מעצר אדם בעל אזרחות שווייצרית. מרדף אחר בעל חברת הפקות בלגי (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הבכיר שחוסל, לצד המל"טים שייצר (צילומסך: מתוך عزّ الدين القسّام בפייסבוק)

"אדם בעל אזרחות שוויצרית חשוד במעורבות בחיסול מוחמד א-זווארי וכי תמונתו של חשוד נוסף - בלגי ממוצא מרוקני - נשלחה לאינטרפול", כך מודיעה לפני זמן קצר ממשלת תוניסיה, באשר למבצע חיסולו של בכיר החמאס, שיוחס למוסד.

לפי הפרטים שפורסמו, האזרח הבלגי אותו עדיין מנסים ללכוד, הוא בעל חברת הפקות בתחומי התקשורת והתרבות, מטעם חברה שגם הצלם והעיתונאית העצורים אצלה. אלו האחרונים אף ראיינו את א-זווארי זמן לא רב טרם החיסול.

כזכור, יומיים לאחר מבצע החיסול של א-זווארי, מטווח קצר, חשפה הזרוע הצבאית של חמאס פרטים חדשים על המסלול שעבר בשנים האחרונות 'מהנדס המל"טים' שלהם, והגיבה לישראל בפנייה ישירה: ניסו לעצור את פרויקט הפיתוח הגדול ביכולות של גדודי אל-קסאם בתחום הכטב"מ".

"מה שהורגיך לא ידעו, הוא שאתה לא היית לבדך בתחום הזה. הקמת בניין שכבר הושלמה בנייתו בעזרת מי שמעלים אותו על נס. נוח על משכבך בשלום", אמרו בחמאס.

לפי ממצאים נוספים מחקירת האירוע שמתפרסמים היום, מתגבשת ההערכה כי שני זרים הם המבצעים הישירים של החיסול. מלצר העובד באחד מבתי הקפה בעיר ספאקס בה התרחש החיסול, העיד כי שני זרים שנכנסו למקום רגעים ספורים לפני ההתנקשות עוררו את חשדו, כי היה ניכר שהם לא הכירו טוב את האזור וכי הם הגיעו לאותו בית קפה יומיים קודם לכן ואחד מהם דיבר צרפתית במבטא שאינו צרפתי.

כמו כן, נודע כי חולית החיסול השתכנה באי נופש מול עיר הנופש בה אירעה ההתנקשות, ונעה לאחרונה הלוך-חזור מהאי לעיר.

כזכור, עם הדיווח על החיסול המיוחס למוסד הישראלי, התפרסם כי א-זווארי השתתף במבצע "צוק איתן" לפני כשנתיים וחצי, ופעל בזמן האחרון להשלים דוקטורט בנושא פיתוח צוללת לא מאוישת שמופעלת מרחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר