דרמה בטורקיה

השגריר הרוסי נרצח על ידי מתנקש: "נקמת הטבח בחאלב"

שגריר רוסיה בטורקיה, אנדריי קרלוב, נורה למוות בעת שביקר בגלריה. על פי הדיווחים מהזירה, היורה צעק כי זו "נקמת הטבח בעיר חאלב", שבר תמונות וקילל ברוסית. צפו בתיעוד מרגעי הרצח (חדשות)

משה פריגן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בכסלו תשע"ז | 19.12.16
(צילום: מתוך התקשורת הטורקית)

לפני זמן קצר (שני) נורה למוות השגריר הרוסי בטורקיה, אנדריי קרלוב, כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. על פי הדיווח, השגריר הרוסי נורה בעת שנאם בתערוכת תמונות. באירוע ישנם גם שלושה פצועים נוספים. מותו של השגריר הרוסי נקבע בעת שטופל בבית חולים באנקרה.

(צילום: מתוך התקשורת הטורקית)

על פי חלק מהדיווחים, הירי בגלריה נמשך גם לאחר שקרלוב נפגע. שר הפנים הטורקי סולימן סוהילו הגיע למקום האירוע, והודיע לממשלה הרוסית על התקרית.

צלם של סוכנות הידיעות AP שנכח במקום, סיפר לכלי התקשורת כי החמוש שבר תמונות, קילל ברוסית, צעק "אללה אכבר" ובעודו יורה צעק לעבר השגריר כי זו "נקמת הטבח בעיר חאלב".

בימים האחרונים נרשמה קרבה בין טורקיה ורוסיה, כאשר הנשיא פוטין ומקבילו ארדואן נפגשו בנסיון להגעה לפתרון מוסכם בחאלב. ההתקרבות באה על רקע תקופת נתק ארוכה בין המדינות ששיאה היה בהפלת המטוס הרוסי בגבול סוריה-טורקיה והטלת סנקציות רוסיות על טורקיה.

במרכז אנקרה התאספו עשרות אלפי תורכים שקראו קריאות שמחה על מותו של השגריר. באותה עת הפגינו אלפי תורכים סולידריות מול השגרירות הרוסית. בלבנון, המונים חילקו ממתקים ואנשי דת התאספו לתפילות על נשמת השהיד.

בתוך כך, בשעות האחרונות טוענים בלוגרים תורכים כי השלטון האט את רשת האינטרנט במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר