דאעש נטל אחריות לפיגוע הדריסה בגרמניה

ארגון המדינה האיסלאמית נטל הערב (שלישי) אחריות לפיגוע הדריסה שאירע אתמול בברלין שבגרמניה. המשטרה הגרמנית לא איתרה עדיין את המפגע שמסתובב חופשי (חדשות, בעולם)

(צילום: מתוך טוויטר)

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נטל הערב (שלישי) אחריות לפיגוע הדריסה שאירע אתמול (שני) בברלין שבגרמניה. בפיגוע בגרמניה נהרגו 12 בני אדם וכ-48 נוספים נפצעו, הפיגוע אירע בעת שמשאית דהרה לתוך המון אדם בשוק חגיגי שנפתח בברלין. מבתי החולים נמסר כי נכון לשעה זו מאושפזים בבתי החולים 18 פצועים באורח קשה בהם ישראלי אחד ועד כה 24 פצועים שוחררו לביתם.

הערב שחררה המשטרה הגרמנית את האזרח הפקיסטני שנעצר בחשד שביצע את הפיגוע הפקיסטני שוחרר לאחר חקירה ממושכת בה הוברר כי אינו קשור לביצוע הפיגוע. מפקד משטרת ברלין, קלאוס קנדט, אמר הערב כי המשטרה בודקת טלפון נייד שנתפס בחיפוש בשדה תעופה נטוש בעיר, בו מתגוררים מוסלמים מבקשי מקלט. המשטרה סבורה כי המחבל שביצע את הפיגוע שהה באותו שדה תעופה לילה לפני שביצע את הפיגוע.

עם זאת גורם ביטחוני בגרמניה ציין הערב כי מערכת הביטחון הגרמנית אובדת עצות ואינה יודעת נכון לשעה זו מי ביצע את הפיגוע הרצחני "אנחנו כנראה שוב בנקודת האפס ולגמרי בחשכה לגבי זהות המפגעים", אמר הגורם וציין כי עדיין קיים ספק קל אם אירוע הדריסה הוא על רקע לאומני שכן מאפייני פיגוע על רקע איסלאמיסטי מתאפיין ברצון המפגע להגדיל את מספר הנפגעים ובדריסה אתמול המפגע ברח ממקום הזירה לאחר מספר קטן יחסית של נפגעים.

החשוד שנפתס מובל למעצר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח היום עם עמיתו הגרמנית הקנצלרית אנגלה מרקל, והביע את תנחומיו בעקבות פיגוע הדריסה. אובמה אמר כי "שום מתקפה לא תעצור את נחישותנו להביס את הטרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום את אירוע הדריסה בגרמניה והוסיף כי ההתקפה הזאת מצטרפת להתקפות נפשעות. נביס את הטרור הזה הרבה יותר מהר אם כל האומות החופשיות והמותקפות יתאחדו. ראש הממשלה שיגר תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחל החלמה מהירה לפצועים ובהם הפצוע הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר