כינוס בנות הסמינרים

דברי גדולי ישראל נגד האקדמיה: האיסור והברכה לפרנסה • צפו

מרן הרב שטיינמן בירך ש"הכסף לא יחסר", מרן הרב קנייבסקי אמר כי לימוד באקדמיה זה "חילול ה'" והגרי"ג אדלשטיין אמר כי "זה גורם לחוסר הצלחה בכל מה שצריך" • צפו בווידאו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המארגנים; הפקה: מ. קוסובר)

במהלך כינוס החיזוק לבנות הסמינרים אמש (שלישי) כנגד הלימודים באקדמיה הוקרנה מצגת מיוחדת במסגרתה הןעבר מסר ממרנן ורבנן גדולי הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין.

"כיכר השבת" מגיש את המצגת שהוקרנה לאלפי בנות ישראל.

בתחילה נראה הרב דוד שפירא נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן משוחח עמו על הכינוס ומבקש ברכה עבור בנות ישראל שקיבלו על עצמן להתחזק בנושא.

מרן ראש הישיבה מברך: "שיזכו כולן לזיווג טוב".

בהמשך מברך מרן הגראי"ל את הבנות שחוששות לפרנסתן אם לא ילמדו באקדמיה ש"הכסף לא יחסר".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", הגאון רבי ברוך שפירא סיפר בעצרת כי בבוקר נכנסו למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושוחחו עמו על הכינוס, ומרן אמר: "אקדמיות חרדיות? זה כמו חזיר עם שטריימל".

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אומר בעניין היציאה מהלימוד בסמינרים ללימודים באקדמיה: "וודאי שאסור איזו שאלה".

בהמשך מבהיר מרן שר התורה בנחרצות: "אין שום היתר בשביל פרנסה - חילול ה'".

הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', נשא אף הוא דברי חיזוק שצולמו בוויאדו והוקרנו לבנות, במהלכם אמר כי "התורה מחייבת כל אחד ואחד, אנשים ונשים, צעירים וצעירות, התורה מחייבת אותם לקיים תרי"ג מצוות. זה על מעשה, המעשים. וגם יראת שמים התורה מחייבת, את השם אלוקיך תירא, יראת שמים, עם מידות טובות, אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך, זה התורה מחייבת.

"מי שהולך בדרך התורה, שומר תורה ומצוות, וגם מקיים, אז פרנסה זה מן השמים, מן השמים נותנים לכל אחד כדי פרנסתו, בראש השנה יכתבון וביום צום כיפור יחתמון, מי יעני ומי יעשר מי ישלו ומי יטרף, הכל נגזר לפי הזכויות של כל אחד ואחד. גם שידוכים טובים עושים לפי הזכויות. וגם חיים טובים ומאושרים גם כן תלוי לפי הזכויות. ידוע שהחיים הכי מאושרים הם חיי תורה ומצוות, הם החיים הכי מאושרים שיש בעולם, אשריך בעולם הזה זה רק חיי תורה ומצוות, זה החיים הכי טובים. ופרנסה ושידוכים זה הכל בידי שמים לפי הזכויות.

"המסגרת של בית יעקב זה המסגרת השומרת על כל הדברים האלה, המסגרת של בית יעקב, חוץ ממסגרת זאת, אז זה דבר מסוכן מאד, זה ירידה רוחנית, וזה ממש דבר חמור מאד, וזה גורם לחוסר הצלחה בכל מה שצריך.

"מן השמים יתנו בעזרת השם, כל הבנות ההולכות בדרך התורה יצליחו, ויעשו שידוכים טובים, ויהיה להם חיים טובים ומאושרים, פרנסה וכל מה שהם צריכים. יראו דורות ישרים מבורכים. בעזרת השם. ובזכות זה נזכה לגאולה שלמה. בזכות נשים צדקניות יזכו לגאולה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר