בדרך למעצר?

מנדלבליט מבקש להסיר את חסינות גטאס כדי "להמשיך את ההליך הפלילי נגדו"

בוועדת הכנסת שמתכנסת כעת כדי לדון בהסרת חסינותו של הח"כ שסייע למחבלים, הוקרא מכתבו של היועמ"ש הרומז ברורות על רצונו בכך כדי שניתן יהיה לבצע מעצר (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חבר הכנסת גטאס בכניסה לחקירת המשטרה, אתמול (צילום: Flash90)

צעד חריג: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי שהח"כים יאשרו את הסרת חסינותו של חבר הכנסת באסל גטאס שהבריח טלפונים סלולריים ומסמכים עם מידע מודיעיני למחבלים כלואים, כשהוא מתייחס בעיקר לחסינות ממעצר וחיפוש.

במכתב של היועמ"ש שנחשף בישיבת ועדת הכנסת הבוקר (רביעי), שהתכנסה כדי לדון בהסרת החסינות המדוברת, מתאר מנדלבליט כיצד נתפס חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) מבריח טלפונים סלולאריים לאסירים ביטחוניים.

היועץ המשפטי כותב: "יש לתת אפשרות למערכת אכיפת החוק להמשיך לברר את החשד העומד נגד ח"כ גטאס והבטחת המשך ההליך הפלילי נגדו. מאחר שמדובר בחקירה מתנהלת ומתפתחת, אבקש לדון בבקשה זו בדחיפות".

לדבריו, "בעקבות מידע מוקדם אישרתי פעולה של תיעוד בווידיאו של מפגשיו של ח״כ גטאס עם שני האסירים. במהלך המפגש הראשון עם האסיר דקה (המחבל שרצח את החייל משה תמם. א.ר.), תועד ח״כ גטאס בווידיאו כשהוא מעביר לו ניירות. לאחר מכן התקיים המפגש השני עם האסיר בזרה ובו תועדה בווידיאו העברה של מעטפות מח״כ גטאס אל האסיר".

"ח״כ גטאס הוציא את המעטפות מכיסי מעילו הפנימיים ומסר אותן לאסיר, אשר הכניס אותן מתחת למכנסיו", מגלה אביחי מנדלבליט. "עם תום העברת המעטפות יצא האסיר מחדר המפגש ומיד ערכו הסוהרים חיפוש על גופו. בחיפוש נמצאו ארבע המעטפות כשבתוכן 12 מכשירי טלפון סלולאריים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים ואזנייה אחת. לאחר מציאת פריטים אלה בחיפוש על גופו של האסיר בזרה ועל פי אישורי המוקדם, התבקש ח״כ גטאס להתלוות לחקירה במשטרה, אך סירב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר