הצביעות בהתגלמותה

לבכיר בפייסבוק מותר מה שלגולשים אסור

הרשת חסמה משתמשים בשל העובדה שפרסמו את פרטי הקשר של בכיריה בישראל, אך מתברר כי לסמנכ"ל השיווק שלה מותר לפרסם את פרטי ההתקשרות לגר"ש עמאר (מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר (צילום: שלומי כהן)

אתמול (שלישי) שלחה פייסבוק את תגובתה הרשמית להסרת הפוסט, שבו לינק לאתר עם פרטי הטלפון, המיילים והפרופילים ברשתות החברתיות של כל עובדיה הבכירים. לדברי פייסבוק: "כללי הקהילה שלנו מציינים בבירור: "אין לפרסם מידע אישי של אנשים אחרים ללא הסכמתם." לפיכך, אם אנו מקבלים דיווח לגבי תוכן אשר מפרט מספרי טלפון אישיים וכתובות מייל של אנשים (ללא הסכמתם), ללא תלות בהיותם עובדי פייסבוק או לא, אנו נסיר תוכן זה".

אלא שבאתר 'אייס' שמו לב לעובדה שמה שמותר לבכירי פייסבוק אסור לאנשים "פשוטים". אלעד ברינדט שביט, המשמש כסמנכ"ל לקוחות במטה הישראלי פרסם לפני קצת יותר מחודש פוסט שלכאורה עובר על חוקי המדיניות הברורים של פייסבוק.

ברינדט שביט פרסם ב-17 בנובמבר פוסט ובו פרטיהם האישיים של הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה עמאר ועוזרו האישי הרב שאבו. בפוסט מופיעים מספר הטלפון הנייד של עוזרו של הרב, המספר בלשכת הרב, כתובת המייל ומספר הפקס.

את הפוסט העלה ברינדט שביט בתגובה לדברי הרב על אנשי המצעד והרפורמים: "יאללה, שוב צריך להילחם. לא נורא. הבוקר התקשרתי ללשכת הרב עמאר לקבוע פגישה עם הרב, בעקבות הדברים שאמר. הפנו אותי לעוזר האישי שלו, שהסביר שהרב רק אמר את מה שהתורה מצווה. זה כמובן לא מקובל. ממליץ להתקשר ללשכת הרב ולקבוע פגישות ככל שאפשר על מנת שהרב יכיר את הקהילה מקרוב וימנע להבא מאמירות שכאלה. הם עונים והם נחמדים. הנה המספרים...".

צילום מסך פייסבוק

יש שיאמרו שהפוסט של ברינדט שביט מפנה את הציבור לפרטיו האישיים של דמות ציבורית, וחושף פרטים גלויים שכל אדם יכול להגיע אליהם באופן עצמאי. עם זאת, גם פרטיו של עוזרו האישי של הרב מופיעים בפוסט ויתרה מכך, ברינדט שביט גם מעודד את הציבור הרחב "להתקשר לרב ולקבוע פגישות ככל האפשר.." במה שבהחלט נראה כניסיון לעודד סוג של "התקפה טלפונית" כנגד הרב ועוזרו.

שאבו אמר בשיחה עם 'אייס' כי לא אישר לברינדט שביט או אדם אחר לפרסם את מספר הטלפון הנייד שלו. נכון לאתמול, הפוסט של ברינד שביט עדיין היה באוויר, חשוף בפני כולם בעמוד האישי שלו. והוא רק היום הוסר או שכבר אינו ניתן לצפייה עבור מי שאינו נמנה על חבריו של ברינדט שביט.

יש לציין כי הסנקציות של פייסבוק כנגד הפוסט שבו נחשפו פרטי יצירת הקשר עם בכיריה כללו גם את חסימתו של דורי בן ישראל, בעל אתר ה-Mizbala למשך 30 ימים וסביר להניח ששביט לא יצטרך לעמוד בחסימה כלל.

כזכור, תגובתה המלאה של פייסבוק כפי שנמסרה אמש לגופי התקשורת, היא: "כדי לשמור על סביבה פתוחה ובטוחה בפייסבוק, פיתחנו אוסף כללי קהילה גלובלי שמתאר מה מותר ואסור בשירות שלנו. כל אדם יכול לדווח לנו על תוכן שלדעתו מנוגד לכללי הקהילה שלנו. התוכן יטופל ללא תלות במספר הפעמים שדווח או זהות המדווח. במידה והתוכן מפר את כללי הקהילה שלנו, הוא יוסר מפייסבוק.

כללי הקהילה שלנו מציינים בבירור: "אין לפרסם מידע אישי של אנשים אחרים ללא הסכמתם." לפיכך, אם אנו מקבלים דיווח לגבי תוכן אשר מפרט מספרי טלפון אישיים וכתובות מייל של אנשים (ללא הסכמתם), ללא תלות בהיותם עובדי פייסבוק או לא, אנו נסיר תוכן זה.

תוצאות הפרת כללי הקהילה משתנות בהתאם לחומרת ההפרה וההיסטוריה של אדם בפייסבוק. לדוגמא, אנחנו עשויים להזהיר מישהו לגבי הפרה ראשונה, אך אם נמשיך לראות הפרות נוספות אנו עשויים להגביל את יכולתו לפרסם פוסטים בפייסבוק או לאסור עליו שימוש בפייסבוק".

תגובת פייסבוק ישראל לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר