המתקפה האנטישמית בציון רבי נחמן

החסידים באומן מתחננים: "ראש הממשלה, אבטח אותנו, שלא יהיה אסון"

בווידאו בלעדי ל"כיכר השבת", מתארים כמה מבאי ציונו של רבי נחמן באומן את חילול המקום הלילה בידי החוליגנים, ומתריעים מפני הרע מכל שצפוי לדעתם אם האתר לא יאובטח (חדשות, חרדים)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כמה מהשוהים הקבועים בציון רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, מספרים ל"כיכר השבת" על מה שאירע הלילה ועל תחושותיהם בעקבות הפוגרום וההשחתה הקשה במקום הקדוש.

"זה ממה שנותר על התיקון הכללי, כל הדם של החזיר", מצביע אחד מהם. "עכשיו צבעו פה קצת את המקום, מה שיכלו, עדיין יש את הצבע האדום על הרצפה וגם על קופת הצדקה. את הפרוכת שלחו לניקוי יבש. כל הקיר היה מלא דם".

חברו מוסיף: "כאן המקום עומד להיות בעוד שבוע הומה אדם ברמות שאי אפשר לתאר, גם בתוך בית הכנסת וגם ברחובות. עכשיו אנחנו לא יודעים מה לעשות, אנחנו חסרי אונים. אין מי שישמור פה, יש את הבודקה בחוץ שאין לו שיניים: בלי נשק. ככה נראית אוקראינה".

והוא פונה ישירות לראש ממשלת אוקראינה וולדימיר גרויסמן: "מבקשים ממך ראש הממשלה, תראה פה את המקום הזה, חבל שיהיה פה איזה פיגוע . שימו לב ותראו איך מסדרים את הענין הזה".

"צריך פה אבטחה במשמרות קבועות, כמו בקבר רבי שמעון בר יוחאי", הוא טוען. "זה לא דבר פשוט".

"בואו תראו את הבודקה בחוץ", הוא מחווה בידיו. "הנה פה השטיח עם פסיעות מכתמי הדם. היו פה שני שוטרים שהגיעו ב-2.30, השעה שאני יושב פה כל לילה ולומד. הם התחילו לצחוק, כאילו מסתלבטים עלינו. השומר בבודקה בכלל ישן. ה' ירחם - לשומר אין נשק ואין כלום. מחרתיים יכול להגיע לפה מישהו, יש פה הרי שלוש כניסות למקום".

לסיום, הוא שוב פונה נרגשות: "אדוני ראש הממשלה, אם אפשר בבקשה לתת על זה דגש. הרי באים לפה מיליוני אנשים ותראה מה אפשר לעשות. את הגבולות באזור אפשר בשנייה לחצות. משלמים כמה מאות דולרים ומצליחים לחצות אותו. ככה כולם עושים פה כל הזמן".

"שלא תגידו שלא אמרנו. שלא יהיה פה אסון חס ושלום, שיהיו רק בשורות טובות", הוא חותם את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר