המתקפה האנטישמית באומן

חילול ציון רבי נחמן: פרוש פנה לרה"מ נתניהו

סגן השר פרוש פנה לראש הממשלה בעקבות חילול ציונו של רבי נחמן באומן, שיבחן עם רה"מ אוקראינה דרכים לתגבר את השמירה בציון. דרעי שוחח עם שגריר אוקאינה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

בעקבות חילול ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, שיגר סגן שר החינוך מאיר פרוש, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מבקש ממנו לעלות בפני ראש ממשלת אוקראינה שמתעתד לבקר בארץ בשבוע הבא את דבר הפוגרום, ולבחון איתו יחד דרכים לתגבור השמירה באומן ובכל אתר קדוש באוקראינה.

את מכתבו פותח סגן השר, "אני פונה אליך בעקבות המקרה החמור והמזעזע שאירע הלילה, בו חולל באופן מחפיר, על רקע אנטישמי, הציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב זי"ע בעיר אומן שבאוקראינה".

"מיד עם קבלת הידיעה", כותב פרוש, "שוחחתי עם שגריר ישראל באוקראינה, מר אלי בלוצרקובסקי, והוא דיווח לי, בין השאר, על הביקור המיועד של ראש ממשלת אוקראינה בישראל בעוד כשבוע.

"אי לכך", מסיים סגן השר, "אבקשך, להביע בפניו את הזעזוע של העם היהודי כולו מהמקרה החמור שקרה, ולבחון יחד איתו את הדרכים לשלב את הרשויות באוקראינה בתגבור השמירה על הציון הקדוש באומן, וכן בכל אתר קדוש שמושך אליו לתפילות יהודים מכל רחבי העולם".

בשעות הצהריים שוחח יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עם שגריר אוקראינה בישראל ומחה בפניו במילים קשות על החילול המזעזע.

"זהו מעשה חמור ומזעזע מאד", אמר השר דרעי, "אנשים יחששו להגיע למקום הקדוש הזה. כתבתי מכתב לנשיא אוקראינה על המעשה החמור ואני דורש להגביר את האבטחה במקום ולעשות הכל ללכידת הפורעים שעשו את המעשה הנורא".

השר דרעי הוסיף, כי הוא מצפה בהקדם לתשובות מהנשיא האוקראיני על המעשה. "חשוב להגביר את האבטחה כדי שאנשים ירגישו בנוח", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר