גזענות בביתר עילית

בעל הדירה התחייב לשכנים: "לא להשכיר לאוכלי קטניות"

בעל דירה בביתר עילית התחייב בפני השכנים לבניין - בתמורה לאישור לשיפוץ הדירה - שלא למכור או להשכיר את הדירה לספרדים • גורמים חינוכיים: "זו בושה ועזות מצח" • ראש העיר מגנה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההתחייבות על רקע ביתר עילית. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט - פלאש 90)

בחודשים האחרונים התעוררו מקרים רבים של מקרי גזענות בולטים כנגד משפחות מבני עדות המזרח המבקשים לרכוש או לשכור דירה בשכונות חרדיות, אולם לצערם מקבלים סירוב רק בשל מוצאם העדתי.

רבנים ואישי חינוך גינו את התופעה הנלוזה כמו גם את וועדות הקבלה שקמות במסווה של פיקוח חינוכי כביכול על רמתם הדתית של השכנים אולם בפועל משמשים כסות לגזענות ועוינות על רקע עדתי.

כעת חושף "כיכר השבת" כי לאחרונה החליטו משכירי דירות לעקוף את הבעייה ולנקוט בלשון נקייה כביכול כאשר המטרה הינה ברורה: שנאת ספרדים.

מכתב ההתחייבות

בחוזה שהתקבל במייל האדום נראה מכתב של בעל דירה בשכונה חרדית בעיר ביתר עילית שאולץ לחתום על סעיף, לפיו מתחייב הוא שלא למכור או להשכיר "לאוכלי קטניות" כשהכוונה הברורה הינה לאלו מבני עדות המזרח, בתמורה לאישור לשיפוץ הדירה.

בעל הדירה פנה במכתב לדיירים בבניין ברחוב דרכי איש בביתר עילית והתחייב בזה הלשון: "אני החתום מטה מתחייב להשתמש בניסור ביהלום בשביל פריצת דלת להרחבה, כמו כן לשמור על נקיון הבניין ולא למכור או להשכיר לאוכלי קטניות".

גורמים חינוכיים שנחשפו לחוזה מביעים את סלידתם העצומה מרמת הגזענות שלא רק שאינה נרגעת אלא עוד מוצאת דרכים והגדרות להסתתר תחתן במטרה להצליח במגמה והיא הרחקת ציבור בני התורה הספרדים מלהתגורר בשכונה.

"זו בושה ועזות מצח המלמדת על רשעותם של אותם עסקני וועדות פיקוח אלמוניות שדואגים אך ורק לאינטרס של עצמם", הם מוסיפים בזעם.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין מגנה בשיחה עם "כיכר השבת" בכל תוקף את הדברים החמורים. "בכל אלפי שנות הגלות, גם אשכנזים וגם ספרדים, ציפו והתפללו לביאת המשיח", הוא אומר.

לדברי רובינשטיין, "אין ספק שדיבורים מסוג זה מעכבים את ביאת הגואל שלאף אחד אין מושג אם הוא יהיה ספרדי או אשכנזי".

"אני קורא לכם בכאב: 'אחיי, אל נא תרעו!'", מוסיף ראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר