הנתונים נחשפים

49% מהחרדים גולשים באינטרנט; ל-21% יש סמארטפון

סקר של איגוד האינטרנט הישראלי שתוצאותיו מתפרסמים לראשונה ב'כיכר השבת', מעלה כי 49% מהציבור החרדי עושים שימוש ברשת האינטרנט ול-21% מהחרדים יש מכשיר טלפון חכם (דיגיטל)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

49% מהציבור החרדי עושים שימוש ברשת האינטרנט - כך מעלה סקר מיוחד שערך איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר). מדובר בנתון גבוה מהמקובל לחשוב בכל הקשור להרגלי השימוש של הציבור החרדי באינטרנט, אולם הוא עדיין רחוק משיעור השימוש ברשת בציבור הכללי - שעומד על 88%.

במסגרת הסקר שנערך על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, נבחנו דפוסי השימוש באינטרנט בחברה הישראלית והפערים הדיגיטליים בתוכה.

הסיבה העיקרית בגללה חלק מהחרדים לא משתמשים באינטרנט היא מגבלה דתית - כך ציינו 90% מהחרדים שלא עושים שימוש באינטרנט. יתר התשובות התחלקו בין מחסור באמצעי סינון אתרים, חוסר עניין באינטרנט, מיומנות נמוכה ויש גם כאלו שהמחשב שלהם פשוט מקולקל.

אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi)

מבין החרדים שגולשים באינטרנט, 40% עושים זאת באמצעות המחשב והטלפון החכם; 56% מקפידים להשתמש במחשב בלבד ורק 4.6% מהחרדים שגולשים באינטרנט מתחברים למרשתת מהסמארטפון בלבד.

לפני חצי שנה, נחשף כי העיר החמישית בכמות הזמנות המוצרים דרך הרשת, היא דווקא העיר החרדית בני ברק. מנכ"ל רשות הדואר, דני גולדשטיין, סיפר אז לחברי הכנסת כי "מתוך כ-80 ערים בארץ, העיר בני ברק היא העיר החמישית מבחינת כמות החבילות שרשות הדואר מחלקת, חבילות שמגיעות ארצה כתוצאה מהסחר האלקטרוני המקוון באינטרנט".

בין שאר פעילויותיו, איגוד האינטרנט הישראלי מפעיל גם קו חם נגד תכנים פוגעניים ברשת. נפגעתם או נתקלתם בתוכן פוגעני? פנו לצוות הקו החם: 03-9700911, או בדוא"ל safe@isoc.org.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר