בעקבות "כיכר השבת"

ח"כ יגאל גואטה על הגזענות בביתר: "אסור שהדבר יעבור בשתיקה"

ח"כ יגאל גואטה תוקף בחריפות את הגזענות בביתר עילית - שנחשפה ב"כיכר השבת" - ואומר כי אסור לשתוק • "ציבור בני התורה הספרדים לא יהיה אסקופה נדרסת יותר" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
יגאל גואטה (צילום: מרים אלסטר / Flash90)

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) מתייחס הערב (חמישי) לסיפור הגזעכנות בביתר עילית שנחשף ב"כיכר השבת" לפיו בעל דירה בעיר התחייב בפני השכנים לבניין - בתמורה לאישור לשיפוץ הדירה - שלא למכור או להשכיר את הדירה לספרדים.

בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב גואטה: "נחשפתי לפרסום ב"כיכר השבת" אודות התנייה שלא להשכיר או למכור דירה ל"אוכלי קטניות", זו בושה וחרפה שדוקא בציבור שלנו שנאבק בגזענות ואמור לשדר את הצד החזק של בן אדם לחברו ו"ואהבת לרעך כמוך" אנחנו נחשפים פתאום לכותרות כאלו".

גואטה הוסיף כי "והפעם על דייר בבנין מגורים שמתחייב לדיירים לא להשכיר דירה לכל אחד המשתייך לבני עדות המזרח. אבל הגדיל לנהוג בגזענות בשיטה חדשנית באיצטלא דרבנן, לאחר שהמילה פרענק וספרדי יוצרים בעיה בכדי להשיג את המטרה מעתה אל תקרי פרענק או בן עדות המזרח אלא "אוכל קטניות"".

"וכבר נאמר מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו", אומר גואטה, "אני חושב שאסור שהדבר יעבור בשתיקה. ציבור בני התורה הספרדים לא יהיה אסקופה נדרסת יותר, לא בחינוך לא בעבודה, וכל שכן לא במקום מגוריו".

הכותרת שחוללה את הסערה

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", בחוזה שהתקבל במייל האדום נראה מכתב של בעל דירה בשכונה חרדית בעיר ביתר עילית שאולץ לחתום על סעיף, לפיו מתחייב הוא שלא למכור או להשכיר "לאוכלי קטניות" כשהכוונה הברורה הינה לאלו מבני עדות המזרח, בתמורה לאישור לשיפוץ הדירה.

בעל הדירה פנה במכתב לדיירים בבניין ברחוב דרכי איש בביתר עילית והתחייב בזה הלשון: "אני החתום מטה מתחייב להשתמש בניסור ביהלום בשביל פריצת דלת להרחבה, כמו כן לשמור על נקיון הבניין ולא למכור או להשכיר לאוכלי קטניות".

גורמים חינוכיים שנחשפו לחוזה מביעים את סלידתם העצומה מרמת הגזענות שלא רק שאינה נרגעת אלא עוד מוצאת דרכים והגדרות להסתתר תחתן במטרה להצליח במגמה והיא הרחקת ציבור בני התורה הספרדים מלהתגורר בשכונה.

ראש העיר מאיר רובינשטיין גינה בתוקף את הדברים ואמר כי "אין ספק שדיבורים מסוג זה מעכבים את ביאת הגואל שלאף אחד אין מושג אם הוא יהיה ספרדי או אשכנזי. אני קורא לכם בכאב: 'אחיי, אל נא תרעו!'",

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר