המלחמה מחריפה

השלב הבא במאבק נגד גיוס לצה"ל: שיימינג לכל חייל חרדי

חשיפת 'כיכר השבת': קיצונים חרדים שוקדים על הקמת מאגר שיכלול את פרטיו האישיים של כל מתגייס חרדי לצה"ל. "ננצל את השיימינג כגורם מרתיע מפני הגיוס לצה"ל" (אקטואליה, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

קמפיין החרדקים מעלה הילוך: ל"כיכר השבת" נודע כי גורמים קיצוניים בעדה החרדית פתחו בימים האחרונים בהיערכות לקראת קמפיין חדש נגד גיוס חרדים - בהשראת תופעת ה'שיימינג' הידועה לשמצה ברשתות החברתיות. על פי הפרטים שהגיעו ל"כיכר השבת", בכוונת הגורמים להפעיל מנגנון שיימינג נגד מתגייסים חרדים לצה"ל כ"גורם מרתיע נוסף נגד התגייסות צעירים חרדים לשורות צה"ל".

אם בעבר הקיצונים התמקדו בחשיפת פניהם ושמותיהם של פעילים לגיוס חרדים ולהקשות על פעילותם - בין השאר במסגרת חוברת "הציידים", כעת מחריפים הקיצונים את מאבקם ונערכים לחשיפת פרטים אישיים ותמונות של תלמידי ובוגרי ישיבות חרדיות שהתגייסו לצה"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגורמים הקיצוניים החלו בבניית מאגר מידע נרחב שיכלול את הפרטים על כל מתגייס שמקורו בעולם הישיבות - כולל פרטים מחייו האישיים. לטענת גורם המעורה בפרויקט הקיצוני החדש, כבר היום קיים בידיהם מאגר שכזה, אולם כעת הם שוקדים על הרחבתו "לקראת הפקת קמפיין השיימינג נגד תלמידי ישיבות שחתכו מספסל הישיבה לשורות צה"ל" כהגדרתו.

"אולי בתחילת המהלך שבתחילתו ינסו 'הציידים' והמתגייסים לצייר תמונת מצב ורודה כביכול זה אינו פוגע בהם, ואולי אף פועל כביכול לטובתם ולהאדרתם של המתגייסים, אך בשורה התחתונה, כשהמתגייסים יתויקו על שמותיהם ותמונתם הם יושלכו החוצה מכל בית כנסת וריכוז חרדי שפוי גם ללא המדים עליהם" טוען גורם קיצוני חרדי בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריו: "בחלק מההתחייבויות למגויסים החרדים, מבטיחים להם כי איש לא יידע שהתגייסו ובכך מפתים אותם לחצות את הקווים מספסל הישיבה המחמיר לעולם המתירני והחילוני של צה"ל. ביום שאותם תלמידי ישיבות יידעו כי החגיגה הזו נגמרה - זה ימנע מהציידים להמשיך ולהפיל עוד תלמידי ישיבה ברשת הגיוס".

האם במשטרה ובצה"ל יעברו על הקמת מאגר השיימינג החדש בשתיקה? קשה לדעת, בפרט לנוכח העובדה כי בית המשפט לא הרשיע רבים מרשימת העצורים במסגרת קמפיין החרד"קים שנועדה להרתיע את מפעילי הקמפיין הקיצוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר