פיתוח ישראלי

כך המכשיר החכם שלכם יהפוך ל"ינשוף משטרתי"

סטודנט צעיר מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, גילה איך המכשירים החכמים הצמודים לכל צעיר עשויים להפוך ל"ינשוף" מאולתר המגלה את רמת האלכוהול בדמו (דיגיטל)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Danielle Shitrit/Flash90)

הטלפון או אביזר חכם אחר - שעון או משקפיים - יוכלו באמצעות תוכנה להפוך למכשיר ינשוף וירטואלי למדידת רמת האלכוהול בדם, בעזרת מערכת שפיתח סטודנט ישראלי מאוניברסיטת בן גוריון.

התוכנה שעל פיתוחה עמל בן נשיא, סטודנט ישראלי צעיר, מתעדת באופן חד פעמי את צורת ההליכה של האדם בדרכו לבילוי ואת צורת ההליכה בחזרתו ממנה, וכך עשויה להיחשף רמת האלכוהול בדמו שמשפיע ישירות על אופן הליכתו.

כידוע, האלכוהול משפיע תמיד על צורת ההליכה, וכך החיישנים המובנים במערכת החדישה יכולים לזהות גם כמויות מזעריות של אלכוהול. פרופ' ליאור רוקח ופרופ' יובל אלוביץ, מהמחלקה להנדסת מערכות תכנה ומידע של אוניברסיטת בן גוריון, שילבו את החיישנים השונים הקיימים גם כך בטלפונים החכמים ואלו עושים את העבודה.

נתונים שנאספו מ-30 נבדקים שונים - 60 אחוז גברים ו-40 אחוז נשים - שהשתמשו בטלפון חכם Galaxy S4 של סמסונג, במשקפי גוגל, בשעון LG-G או בצמיד חכם של Microsoft, הם שסייעו בקביעת הפרמטרים לפיהם פועלת המערכת המתוחכמת והפשוטה כאחד.

יצויין, כי התוצאות אומתו מול מכשיר ינשוף תקין של המשטרה, שאישר כי המערכת אכן זיהתה נכונה את כל האנשים השיכורים שנבדקו על ידה. היזם הצעיר, בן נשיא, מספר שהמערכת עובדת הכי מדויק כשהיא מתבססת על שניים מהמכשירים ביחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר