להתרגש מחדש

כך תציתו את ניצוץ הזוגיות ותחזירו את הברק לעיניים

עם הזמן, ממש מבלי משים, הקשר מתקרר. גם אם מרגישים את האהבה, ההתרגשות כבר לא דומה. משהו בקשר מתכהה, נכנסים לשגרה אפורה ומשעממת, והקשר הופך להיות די טכני. מה כן אפשר לעשות כדי לשמור על אש האהבה שלא תכבה? מרב לביא יועצת זוגית ופסיכותרפיסטית, עם התשובות (זוגיות, שיווקי)

להחזיר את הניצוץ לזוגיות. אילוסטרציה (צילום: Sliman Khader/Flash90)

מחזירים את הקסם לזוגיות | רוצה לדעת איך? לחץ כאן

1753. שני שומרים עומדים ניצבים ליד ארומונו של הצאר הרוסי בקור הרוסי. לפתע קופאת רגלו של אחד השומרים והוא נופל מבלי יכולת לקום. מיד מזעיקים עזרה ותוך זמן קצר כבר מטפלים ברגלו של החייל.

עובר אורח שעצר במקום, עמד והסתכל בנעשה ליד הארמון. פתאום הוא נוכח לראות שתוך כדי שאחד הרופאים מטפל ברגלו של החייל השומר, מחזיק מישהו אחר באלה ומכה אותו.

שואל את עצמו על מה ולמה? למה מגיעות לו מכות? ואז הוא שומע את המכה צועק לעבר החייל: "השבועה שנשבעת לצאר לפני 15 שנה היתה אמורה לחמם אותך עד עכשיו!"

רובנו התחלנו את הקשר עם פרפרים בבטן וברק בעיניים. הבטחנו זה לזה שהאהבה שלנו תשאר לנצח. אלו שחוו קשיים, ולא ידעו להתמודד איתם בצורה טובה, נכנסים למערבולת של מריבות ותסכולים, שמורידים את הקשר למצולות בסכנת טביעה.

הענין הוא שגם אם טוב לכם בנישואין, אני מהמרת שאם אתם כבר נשואים כמה שנים, אין סיכוי שאתם לא מרגישים את ההתקררות והשחיקה שקרתה בקשר.

מה לעשות שבקור המקפיא, כשעומדים במקום מבלי לזוז, אין הרבה סיכוי להתחמם מכוח אותה שבועה שנשבענו זה לזה לפני שנים, חמה ככל שהיתה. כי כשלא עולים - ממילא יורדים.

למצוא את החיבור מחדש. רגעים של קסם. אילוסטרציה. צילום: Tomer Neuberg/Flash90
למצוא את החיבור מחדש. רגעים של קסם. אילוסטרציה. צילום: Tomer Neuberg/Flash90
הגדלה

עם הזמן הקשר הופך להיות טכני

עם הזמן, ממש מבלי משים ובלי שום כוונות רעות, הקשר מתקרר. גם אם מרגישים את האהבה, ההתרגשות כבר לא דומה. משהו בקשר מתכהה, נכנסים לשגרה אפורה ומשעממת, והקשר הופך להיות די טכני. תקנה, תביא, תוציא את הילד...החיים עמוסים, היום יום תובעני, ובקושי מוצאים זמן זה לזה.

מרוב העומס הרגשי והפיזי של מטלות היום יום, גם כשכבר רוצים לפנות קצת זמן לעצמנו, לא פעם מוצאים את עצמנו מדברים על הא ועל דא, על הילד שלא עבר את המבחן, על הבת שצריכה להשתדך, על המינוס בבנק, המשימות שנותרו להיום ומחר, על הבוס בעבודה, או החברים שעברו דירה.

מה שקורה הרבה פעמים זה שאנחנו אפילו מסתפקים בקשר הטכני ולא מוצאים זמן אפילו להרגיש את ההחמצה של הזמן הזוגי שאיננו. זה לרוב מתגלה כשילדים עוזבים את הקן והזוג נשאר די לבד ופתאום מתגלה שבעצם אין להם הרבה משותף.

מה שקישר ביניהם היו הילדים, ואם כעת טוב להם והם מסתדרים לבד, יש פחות על מה לדבר. לא פלא שהרבה זוגות בשלב זה של חייהם מוצאים את עצמם בודקים אפשרויות , מגיעים לטיפול ולפעמים אפילו נפרדים.

מצד שני, בעקבות התגובות הרבות מאנשים שרכשו את הערכה רגעים של קסם שהוצאתי, הופתעתי לגלות כמה אנשים חווים את הצורך לטפח ולתחזק גם בשלב יחסית מוקדם בחיים ומוכנים גם להשקיע בכך גם כסף ובעיקר זמן.

אז איך באמת מחזירים את האש?

איך בכל זאת מחזיקים מעמד ולא נמצאים בהשרדות אלא בצמיחה? מה כן אפשר לעשות כדי לשמור על אש האהבה שלא תכבה?

בדיוק כמו סיר שעומד על האש שאחרי שהוסר, גם אם לא קר מידי בחוץ, הוא יתקרר, וכדי לשמור על החום שלו צריך להעמיד אותו על מקור חום קבוע, ואם ירד משם וכבר התקרר– להעמיד אותו על אש גבוהה עד שיתחמם שוב.

בדיוק כך גם בקשר, צריך לדאוג שיהיו דברים ביום יום שגורמים קרבה ואהבה, גם אם הם קטנים מאוד. החכמה היא להצליח לעשות דברים קטנים שיהיו משמעותיים לשני, ומנסיוני כמטפלת זוגית, אני נוכחת לדעת ולראות שוב ושוב שרק נדמה לנו לפעמים שאנחנו מעניקים לשני את מה שהוא צריך, וכמעט תמיד, נוכל לראות שאנחנו לא מדייקים ואולי אפילו טועים בגדול בנסיון לנחש מה השני אוהב, רוצה וכו'.

לצורך כך צריכים הכרות מעמיקה שנובעת משיח משמעותי, שלא כל זוג מצליח לפתח בכוחות עצמו. מה גם שלפעמים אין שיתוף פעולה משני הצדדים, ושיחות כאלה נחוות כמשהו כבד ומעיק שמעדיפים לדחות אותו שוב ושוב.

בנוסף לעשיה היומיומיות, צריך מידי פעם לייצר מצבים שבהם הסיר עומד שוב על האש, ומשם שואב חום לעוד זמן רב אחר כך. רגעים כאלו, שאפשר לשאוב מהם כח הלאה ולהרגיש שקירבו בינינו בצורה משמעותית שלא תפוג ביום אחד, אפשר ליצור בעיקר על ידי דברים שגורמים כיף והנאה. כשעושים דברים מהנים ביחד, ועסוקים אחד בשני בצורה מלאה, זה דבר מקרב ומחזק את הקשר.

הענין הוא שדברים כאלה בדרך כלל דורשים יציאה מהבית, הוצאה לא קטנה של כסף על בייביסיטר, דלק, הוצאות חניה, מסעדה, נופש וכו'.

מחזירים את הקסם לזוגיות | רוצה לדעת איך? לחץ כאן

האמת היא שאפשר לייצר את אותה קרבה, ואולי אפילו בצורה יותר איכותית, גם בבית על הכוס קפה, אם רק יודעים מה לעשות עם הזמן איכות שכבר החלטנו להקדיש לעצמנו.

ערכת המשחקים צברה תאוצה רבה. רגעים של קסם. צילום: יחצ

רגעים של קסם

ערכת המשחקים "רגעים של קסם", שנמכרה באלפי עותקים בשלושת החודשים האחרונים, שנוצרה בעקבות העבודה בשטח, בדיוק כדי לענות על הצורך הזה: לייצר זמן איכות איכותי באמת, לרענן את הקשר שנשחק וליצור קרבה שלא נוצרת כך סתם ביומיום גם בשיחה בארבע עיניים.

בערכה 4 משחקים ייחודיים, שמעודדים פתיחות וקרבה ומפתחים אינטימיות רגשית בצורה יוצאת דופן. חלק מהמשחקים יוצרים היכרות מעמיקה, אפילו יותר מזו שנראה לכם שיש לכם. זה לכשעצמו מקרב מאוד, וגורם לנו לדעת איך באמת להעניק לשני בדרך שתתאים לו , בלי שזו תהיה שיחה של: "מה מפריע לך בקשר?" אלא בדרך של כיף והנאה, שתגרום את הפתיחות הנדרשת בלי שאפילו תשימו לב.

משחק החיים, יהפוך את היומיום שלכם ליפה הרבה יותר. המשחק הזה יבטיח ששניכם תרגישו שהשני חושב עליכם ועסוק בכם במהלך היום, על ידי מעשים קטנים שבהכרח יהיו משמעותיים לכם. כך, האוירה תיעשה חיובית יותר ויותר ותרגישו שחזרתם לימים היפים של תחילת הקשר.

במשחק מכירים מקרוב תפתחו ותעמיקו את ההיכרות עם בן הזוג וגם אם אתם מכירים אותו כמו את כף היד שלכם, יכול להיות שתופתעו לגלות כמה דברים...

במשחק בינינו תשימו דברים על השולחן ויווצר שיח מקדם שיגרום לקרבה מדרגה שניה.

ואחרון חביב - המשחק המקדים - משחק של ממש עם לוח, חיילים ו-50 כרטיסי משימות. חלקן מצחיקות חלקן מאתגרות אך כולן פותחות את הלבבות. יחזיר אתכם לימים היפים ואם לא הכרתם ימים כאלה, אז אולי זה הזמן...

קיבלתי עשרות תגובות מנשים וגברים שרכשו את הערכה והפיקו ממנה הרבה מעל למה שציפו שהם יכולים להשיג ברגע זוגי. נשים דווחו על בעלים שנפתחו ודיברו בלי להרגיש קושי, בעלים שדווחו על כך שנהנו באמת לשבת עם האשה שלהם ולדבר על עצמם, על הקשר העמיק, על ההתרגשות שחזרה לקשר וכו'

ועכשיו לקראת חנוכה, יש לכם הזדמנות לרכוש אותה כדמי חנוכה לאשה/ לבעל, לקבל אותה עד פתח הבית ובנוסף לקבל בונוסים מיוחדים שיעזרו לכם להפיק ממנה את המקסימום.

בעקבות התגובות הנלהבות של כל כך הרבה רוכשים, אני כל כך מאמינה שתהנו ממנה, שבמידה ולא תאהבו, תקבלו ממני את כספכם בחזרה!

כל שאתם צריכים לעשות הוא ללחוץ כאן ולהזמין "רגעים של קסם" לחיים שלכם. לחצו כאן

הכתבה בשיתוף מרב לביא, יועצת זוגית ופסיכותרפיסטית

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר