העביר את הטלפונים

פרשת גאטס: המשטרה עצרה את אחיו של המחבל

המשטרה עצרה את אחיו של המחבל אליד דקה - עמו נועד ח"כ באסל גטאס בכלא קציעות, החשוד כי הוא זה שהעביר ליד גטאס את את הטלפונים הסלולריים והסימים שהוברחו (בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
גאטס לפני חקירתו (צילום: רועי אלימה, פלאש90)

המשטרה עצרה היום (שלישי) חשוד שהעביר לח"כ באסל גאטס את הטלפונים הסלולריים אותם העביר לידי מחבלים בבית הכלא קציעות.

העצור הוא אחיו של המחבל ואליד דקה עמו נפגש גטאס בבית הכלא, שנחקר בחשד כי העביר את הטלפונים והסימים שהוברחו לתוך הכלא.

החשוד נעצר בעקבות שיחת טלפון שקיים עם מחבל אחר, במהלך ביקור גטאס בכלא, ככל הנראה כדי לודודא שהמשלוח הועבר.

נציין שאתמול (שני) האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו ח"כ גאטס ביממה אחת והוא צפוי להשתחרר היום לביתו. בדיון בבית המשפט דרשה המשטרה להאריך את מעצרו של גאטס בארבעה ימים אך השופט דחה את הבקשה ונימק את החלטתו ואמר: "ניתן לומר שקיימת התפתחות משמעותית בחקירה. זוהי החלטה קשה להאריך מעצר ח"כ. אומר כי אילו היה בפני חשוד אחר הייתי נעתר לימים רבים יותר של מעצר. כשמדובר בח"כ יש להיעתר במשורה".

בדיון שנערך אתמול בבית המשפט הגיעו חברי הכנסת זועבי וזחאלקה להביע תמיכה בחברם למפלגה ועשרות פעילים של מפלגת בל"ד הניפו שלטי תמיכה בחבר הכנסת העצור, המפגינים טענו לרדיפה פוליטית נגד ח"כ גאטס.

גאטס אמר לתקשורת טרם כניסתו לדיון אתמול "חשבתי הרבה מה להגיד בים הגועש והרועש במיוחד של השבוע האחרון, בגזענות וההתלהמות. בים הזה עדיין יש לי תקווה שבתי המשפט וכבוד השופט הם אי של שפיות ושכל ישר. עם יד על הלב, האם הייתי צריך להישאר ארבעה ימים בכלא מבלי להישאל שאלה אחת?" תהה גאטס

סנגוריו של גטאס, עורכי הדין נמיר אדלבי ולאה צמל, טענו בדיון: "כי כל הארכת מעצר נוספת היא משיקולים פוליטיים. ח"כ גטאס לא צריך לשבת במעצר כבן ערובה עד למעצרו של האיש שהעביר לו את החבילות".

גאטס חשוד כי במהלך ביקור שקיים אצל אסיר ביטחוני בכלא קציעות העביר לאסיר מעטפות ובהן טלפונים סלולאריים ומסרים מוצפנים החשודים כחומרי הסתה לטרור. גאטס טען להגנתו כי לא ידע שהמעטפות שהעביר הכילו טלפונים סלולאריים.

בעקבות החשדות נגד גאטס הסירה הכנסת את החסינות מח"כ גאטס והמשטרה ערכה חיפושים בלשכתו בכנסת ובביתו.

היועץ המשפטי של הכנסת הגיש ליו"ר אדלשטיין חוות דעת משפטית ולפיה גטאס לא יוכל להשתתף בהצבעות בכנסת כל עוד הוא עצור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר