דמוקרטיה טורקית

נעצר כי הצהיר - "לא אגיש תה לארדואן"

מנהל קפיטריה טורקי העז להצהיר בפני שוטרים כי לא יגיש תה לארדואן ונעצר בעוון העלבת הנשיא. בית המשפט האריך את מעצרו והוא צפוי לקבל עונש של עד 4 שנות מאסר (עולם)

ארדואן נעלב? (צילום: שאטרסטוק)

טורקיה מתהדרת בהיותה מדינה דמוקרטית, מתברר שדמוקרטיה בטורקית זו כנראה משמעות אחרת. סנול בוראן, מנהל קפיטריה במשרדי העיתון "קומהורייט" המזוהה עם האופוזיציה הטורקית, נעצר בסוף השבוע האחרון לאחר שטען כי יסרב להגיש תה לנשיא (הסולטן ירום הודו) רג'פ טייפ ארדואן.

בוראן נתקל בשוטרים שחסמו את הדרכים בעת שהיה בדרכו לעבודתו במזנון של העיתון "קומהורייט". הוא אמר להם: "לעולם לא אגיש לאדם הזה כוס תה" – ונלקח מיידית למעצר בגין העלבת הנשיא.

הבדיחה הגרועה לא הסתיימה עם מעצרו של מנהל הקפיטרייה, בית המשפט הפלילי באיסטנבול המשיך במהלך ההזוי והאריך את מעצרו של בוראן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. עורך דינו אמר כי הוא מודה שאמר את הדברים, אך הוא מסרב להכיר בכך שמדובר בפגיעה במוסד הנשיאות. אם יורשע, הוא עשוי לעמוד בפני עונש של עד ארבע שנות מאסר.

כזכור, מאז ניסיון ההפיכה הכושל לפני כ-5 חודשים ביצע ארדואן גלי טיהור אדירים בהם פוטרו עשרות אלפים חיילים ומורים ואנשי שירות ציבורי מתפקידיהם ורבים מהם גם נעצרו. העיתון בו עובד בוראן הוא אחד העיתונים היחידים שעדיין מעז לנקוט קו גלוי נגד ארדואן וחלק מאנשיו נמצאים בשל כך מאחורי סורג ובריח.

בחודש שעבר, עשרה מאנשי הצוות של "קומהורייט" נאסרו עד לתום ההליכים המשפטיים, בחשד בתמיכה במיליציה הכורדית (PKK), שנגדה מנהלת טורקיה מערכה בדרום-מזרח המדינה, כמו גם באיש הדת פתהוללה גולן, המואשם על ידי הרשויות באנקרה בתכנון ניסיון ההפיכה, זאת למרות הכחשותיו החוזרות והנשנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר