"אין סמכות לממן כנס כזה"

חביליו עתר: למנוע תקצוב כנס הסמינרים נגד האקדמיה

עו"ד יוסי חביליו הגיש לביהמ"ש עתירה נגד עיריית ירושלים בדרישה למתן צו ביניים נגד מימון כנס תלמידות הסמינרים נגד האקדמיה שנערך ב'ארנה'. בפנים: העתירה המלאה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלפי הבנות בכינוס (צילום: חברת השידורים החיים שיא לייב)

עמותת צחור - צדק חופש חינוך ורווחה בירושלים, הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למתן צו ביניים למנוע מעיריית ירושלים להעביר תקציב למימון כנס בנות הסמינרים נגד האקדמיה אשר נערך לפני כשבוע באצטדיון ארנה בירושלים.

עוד בנושא:

את העתירה הגיש עו"ד יוסי חביליו שכיהן בעבר כיועץ המשפטי של העירייה ולא זכה בלשון המעטה לאהדת הציבור החרדי.

לדבריו בעתירה, עניינו של הכנס היה קריאה לנשים חרדיות שלא ללמוד לימודים אקדמאים ולאור החשש כי התקציב יועבר כבר בימים הקרובים דורש חביליו ליתן צו ביניים ארעי המורה לעיריית ירושלים שלא להעביר את התקציב זאת עד להכרעה בבקשה.

דבר גדולי ישראל למעמד (הפקה: מ. קוסובר)

חביליו טוען כי עיריית ירושלים אינה מוסמכת לעסוק בנושאים של דת ומצפון ואינה מוסמכת לקיים או לממן כנס שכזה. בנוסף לדבריו האישור למימון אינו סביר ועל כן דינו להתבטל. בנוסף טוען חביליו כי המימון או קיום הכינוס אושרו באופן לא חוקי.

חביליו מציג את הליך אישור קיום הכנס בוועדה למסירת עבודות של עיריית ירושלים תוך תיקצוב של 200 אלף ש"ח בכפוף לכך שאופי ותוכן האירוע לא יישא מאפיינים פוליטיים.

הנאום הסוחף של אשת החינוך (צילום: חברת השידורים החיים שיא לייב)

בעתירה מצטט חביליו בהרחבה מכתבות שהופיעו בכלי התקשורת ובראשם כיכר השבת הן בתוכן דבריהם של ראשי הישיבות והן בשל סיקור התבטאותו של הגאון רבי ברוך שפירא שאמר בשמו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כי אקדמיות חרדיות הינן כמו "חזיר עם שטריימל".

לדברי חביליו, העירייה חרגה מסמכותה בהחלטה על מימון הכנס והליך האישור היה שלא כדין ועל כן הוא מבקש מבית המשפט להורות לעירייה שלא להעביר את התקציב המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר