"הדרקון המעופף"

למכירה: מטוסי הקרב שתקפו את הכור האטומי בעירק

כל מטוסי ה"נץ", אף-16 מדגם A ו-B, ששימשו כטייסת 'הדרקון המעופף', קורקעו אתמול ומוצעים כעת למכירה לצבאות זרים: "מומלצים באופן מיוחד ככוח תוקף" (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |

החל מאתמול (שני) מושבתים כל מטוסי ה"נץ" (אף-16 מדגם A/B) של חיל האוויר הישראלי שהופעלו בעבר מבסיס חיל האוויר עובדה שבדרום כחלק מטייסת 'הדרקון המעופף', המוכרת יותר בכינוי 'הטייסת האדומה'.

ה"נץ", ששימש לאימון טייסי קרב בשלבי הכשרתם המתקדמים ועוד לפני כן כמטוס תקיפה מבצעי, קורקע בתום 36 שנים של פעילות. לפי נתוני החיל, מאז שנת 1980, אז נקלט המטוס בישראל, הוא צבר 13,000 גיחות מבצעיות ו-335,000 שעות טיסה.

מטוס ה"נץ" נטל חלק בין השאר בתקיפת הכור בעיראק לפני 35 שנה. "בדפי ההיסטוריה יירשם מטוס ה'נץ' כמטוס ששינה את פני המזרח התיכון", אמר מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל. מעניין לציין, כי תחילה יועדו המטוסים לשמש את חיל האוויר האיראני, ולאחר המהפכה האסלאמית באיראן הם נמסרו לישראל על ידי ארצות הברית.

האגף לסיוע ביטחוני פירסם את מטוסי ה"נץ" – 40 במספר - למכירה, עבור צבאות זרים. בפרסום המנסה למכור אותם מצויין כי בחיל האוויר שימשו המטוסים למגוון משימות והם "מומלצים באופן מיוחד ככוח תוקף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר