מתוך כ-2 מיליון

רק 120 תלמידים הורחקו בתשע"ה ממערכת החינוך

120 תלמידים בלבד הורחקו ממערכת החינוך בשנת הלימודים תשע"ה, 44 תלמידים הגישו ערעורים, 23 ערעורים התקבלו. בחודש הבא יתקבל הדיווח גם של שנת תשע"ו (חינוך)

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

בהתאם לחוק זכויות התלמיד תשס"א, על שר החינוך למסור מדי שנה דיווח לוועדת החינוך בעניין הרחקות תלמידים בשנת הלימודים שקדמה לדיווח. בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת חינוך עלו הנתונים הבאים: מתוך כ-2 מיליון תלמידים במערכת החינוך הורחקו בשנה"ל תשע"ה 120 תלמידים בלבד. 77.5% מהתלמידים המורחקים בנים ו-22.5% הן בנות.

הנתונים שנמסרו הבוקר בוועדת החינוך עלה כי הסיבות העיקריות להרחקה בשנת תשע"ה היו בעיות חמורות בביקור סדיר וחוסר הסתגלות למסגרת, בעיות התנהגות חמורות ומעורבות במעשי אלימות חמורה. על פי הדו"ח שנמסר לוועדה, לרוב מדובר בשילוב של מספר גורמים יחד.

מבין המורחקים הוגשו 44 ערעורים, מתוכם 23 ערעורים התקבלו והתלמיד חזר לבית הספר. ברוב המקרים בהם נדחה הערעור מדובר בתלמידים שנקטו באלימות קשה או שלא הביעו חרטה על מעשי אלימות קשים, וכן בצורך לבצע הפרדה בין הפוגע לנפגע. 30 תלמידים בלבד הורחקו לאלתר מחשש לסיכון מידי לתלמיד ולסביבתו.

כ-23% מהתלמידים הסתגלו למסגרת חדשה, 45% מהמורחקים לצמיתות המשיכו לקבל מענה טיפולי ע"י משרד החינוך, לכ-17.5% מהמורחקים נפתח תיק בגין מעורבות פלילית. 83% מהמורחקים לומדים כיום במסגרות חינוכיות כ-17% נשרו.

לדברי הילה סגל, מנהלת היחידה לאקלים המיטבי וצמצום אלימות, "היד של הפיקוח אינה קלה על ההדק בנושא הרחקות. וועדות הערר הן לא חותמת גומי ואנו עדים לכך בתוצאות כלפחות חצי מהילדים המורחקים חוזרים למערכת החינוך".

עוד עלה כי 6% מהמורחקים הם מהמגזר הערבי, לעומת 94% מהמגזר היהודי. 17% מהמורחקים מהממלכתי דתי, 83% מהממלכתי, 82% מהמורחקים הם תלמידים חטיבות עליונות, 37% תלמידי חטיבות ביניים ו-1% תלמידי בתי ספר יסודי (תלמיד אחד).

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אמר בתום הדיון כי "הדאגה העיקרית של העוסקים בחינוך היא שההרחקה לא תהיה מפלטו של כל מנהל בית ספר". הוא הודיע כי בעוד חודש יוגש דיווח לוועדת החינוך בנוגע להרחקות לצמיתות בשנת הלימודים תשע"ו ובו גם תעלה לדיון סוגיית הפילוח לפי מחוזות ולפי מגזרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר