הסתה לשמה

תקלה בתנור החימום באוהל הצה"לי הפכה ל"כפייה דתית"

בזמן שהדיבורים על שילוב חיילים חרדים בצה"ל לא פוסקים לרגע, מנצלות כמה אמהות לחיילות בצבא את הקור ממנו סבלו בנותיהן להסתה פרועה ושקרית: "הדת מנהלת אותנו" (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לוחמת בצה"ל. אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: פלאש 90)

בעיצומו של מזג האוויר הסוער בסוף השבוע האחרון, שוכנו טירוניות באוהלים פתוחים, ללא חימום, בבסיס צאלים. אם של אחת מהן טוענת, כי בקשת החיילות להפעיל תנורים שהונחו במקום לא התמלאה בגלל "חשש לחילול שבת".

הטענה שפורסמה בחדשות 2 עשתה לה כנפיים תחת הטיעון השחוק על 'הדתה': "הדת מנהלת אותנו", אמרה אחת האימהות. אך מבדיקה יסודית שנערכה בצה"ל, כפי שהובאה בתגובת דובר צה"ל לפרסום המקרה, מתברר כי מדובר היה בתקלות שהתגלו בתנורים הנחוצים.

כאמור, 60 טירוניות ישנו במסגרת הכשרתן בתוך אוהלים, כשמסביבן יורדים כל אותה העת גשמים עזים ושורר קור עז חודר עצמות. רק בשבוע שעבר פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע 10 חיילות מבית הספר למ"כים שבנגב מחשש לפגיעות קור, כשמצבן הוגדר קל. הטמפרטורה במקום צנחה תוך זמן קצר מ-11 ל-8 מעלות. כמו כן, נשבה שם רוח של 45 קמ"ש, היוצרת תנאים לספיגת מהלומות קור.

"עם כל הכבוד לחילול השבת, בריאות החיילים היא ערך עליון. זה טיעון בלתי קביל מטעם הסגל והמפקדים", אמרו הורים לחדשות 2 Online.

וזו תגובת דובר צה"ל במלואה: "טרם פתיחת מחזור הגיוס וכחלק מתהליך קליטת החיילות, התבצעו בדיקות קפדניות וטיפולים על מנת להבטיח את כשירותם של האוהלים והכיתות בבסיס. לכל החיילות חולקו אמצעי חימום ושקי שינה נוספים. בשל תנאי מזג אוויר קיצוניים ולאור תקלה בשני תנורי חימום, ניתנת לחיילות האפשרות לישון בכיתה ממוזגת. כמו כן, הוזמן גורם מקצועי לטיפול בבעיית התנורים התקולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר