פרשת הסיוע למחבלים

10 ימי מעצר בית לח"כ גטאס; יוכל לבוא לכנסת

הח"כ שנעצר לאחר שתועד מבריח מסמכים מודיעיניים וטלפונים סלולריים למחבלים כלואים, השתחרר למעצר בית של 10 ימים - וצפוי להגיע להצבעות בכנסת (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בכסלו תשע"ז | 27.12.16
גטאס, בבית המשפט (צילום:Meged Guzani/POOLL, פלאש 90)

בית המשפט קיבל לפ]ני זמן קצר באופן חלקי את בקשת המשטרה, ושחרר את חבר הכנסת באסל גטאס ל-10 ימי מעצר בית בערבות כספית של 50 אלף ש"ח, תוך מתן אפשרות לבוא לכנסת ולהשתתף בהצבעות - בה הוא עדיין חבר לאחר ש'יש עתיד' סירבה להפעיל נגדו את 'חוק ההדחה'.

את הגעתו לכנסת יצטרך גטאס לעשות בליווי צמוד, עד למשכן, של אחד מחמש החותמים על הערבות עבורו. כמו כן, הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

במהלך כל הדיון היום בבית המשפט, ישבו לצידו של באסל גטאס חבריו לסיעת בל"ד, הח"כים ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי, כדי להביע את תמיכתם במעשיו.

כזכור, גטאס נעצר לאחר שבעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי המשטרה הוא תועד מבריח מסמכים בעלי ערך מודיעיני וטלפונים סלולריים למחבלים כלואים.

כזכור, הבוקר התירה המשטרה לפרסום כי לאחר עשרה ימים של חקירה מאומצת נתפס אחיו של המחבל וואליד דקה - המרצה מאסר בכלא קציעות על רצח החייל משה תמם ושאליו בוצעה ההברחה - החשוד במסירת הטלפונים לגטאס.

מדוברות המשטרה נמסר: "במסגרת הפרשה שמנהלת יחידה ארצית של משטרת ישראל בעניינו, קבע בימ״ש השלום בראשל״צ תנאים מגבילים לשחרורו של חבר הכנסת באסל ע'אטס ובמרכזם 10 ימי מעצר בית מלא במסגרתו תתאפשר לו הגעה לדיונים והצבעות בכנסת בליווי מפקחים עד לפתח המשכן. כמו כן נקבעו תנאים כספיים ונאסר על ח"כ ראטס ליצור קשר עם מעורבים, לצאת מן הארץ ולהיכנס למתקני כליאה ו/או לבקר אסירים בטחוניים למשך 180 ימים. חשוד נוסף שנעצר הבוקר בחשד למעורבות בפרשה מובא בשעה זו לדיון בבקשה להאריך את מעצרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר