"לבקש שיאריך ימים"

הגר"ח קנייבסקי הורה: "לא לפרסם שהגראי"ל שטיינמן חלש"

בתחילה, כשמרן הגראי"ל שטיינמן היה חלש, הורה מרן הגר"ח קנייבסקי שלא לפרסם זאת לציבור. רק לאחר שאושפז בטיפול נמרץ - הורה לפרסם כדי שבני התורה יבקשו רחמים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

בתחילת השבוע סיפרו למרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי על חולשתו הגדולה של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן ושאלו אם ראוי לפרסם בהיכלי התורה שיעתירו לרפואתו, נענה ואמר: "עדיין לא לפרסם".

בהמשך - וכפי שפורסם ב"כיכר השבת" - כשאושפז במרכז הרפואי "מעייני הישועה" בעקובת דלקת ריאות קלה ומצוקה נשימתית, הורה מרן הגר"ח כי ראוי לפרסם כדי שציבור בני התורה יבקש רחמים בעדו.

בגליון "דברי שיח" מובא כי הוסיף מרן הגר"ח ואמר כי "מובא במדרש שהצדיקים הקב"ה מוסיף להם ימים, ולכן תמיד אפשר לבקש עבורם שיאריכו ימים אי"ה".

מרן הגר"ח ב"רפואה שלימה" למרן הרב שטיינמן

ואמר הגר"ח שמה שמבקשים בכל שמונה עשרה בברכת על הצדיקים "ועל זקני עמך בית ישראל" אין הכוונה לזקנים סתם אלא לזקני הדור שהם גדולי ישראל שנמצאים איתנו בכל דור, שעליהם אנו מבקשים באופן מיוחד בכל תפילה.

בתוך כך בימים האחרונים הביאו לגר"ח את הספר החדש על מרן 'רבי אהרן ליב' שטיינמן, וכשקיבל שר התורה את הספר לידיו עיין בו הרבה ולא הניחו עד שגמר לעיין בו.

אחד המעשים הנפלאים המובאים שם, הנו על הקפדתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שלא להשתמש בחשמל המיוצר בשבת על ידי יהודים. בשבת אחת בטעות נשאר החיבור למערכת החשמל הרגילה, הנוכחים החליטו בבית מרן ראש הישיבה שלא לספר לו על כך שלא לגרום לו צער גדול, והנה הם שמו לב לתופעה מעניינת: באותו ליל שבת נפלה על מרן הגראי"ל עייפות גדולה שלא כהרגלו, והוא התנמנם על הסטנדר במהלך לימודו, כך יצא שהוא לא קרא לאור החשמל באותו ליל שבת.

לאחר מעשה סיפרו את הדברים למרן הגר"ח והוא הגיב: "בודאי מן השמים הביאו על הגראי"ל את העייפות הגדולה כדי למנוע ממנו שימוש בחשמל שאינו כשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר