הותר לפרסום

ערבים ישראלים תכננו לפגע בחיילי צה"ל

כוחות הביטחון חשפו חולייה של פעילי טרור שחבריה ערבים ישראלים. החוליה תכננה לבצע פיגועים בבסיסי צה"ל וברשותה נמצאו רובה ואמצעים להפעלת מטענים (חדשות)

חמשת חברי החוליה (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות הביטחון חשפו חוליית טרור שתכננה לבצע פיגוע כנגד חיילי צה"ל, בשטחי הנגב. העצורים הם ערבים ישראלים שניים מהם הם: מחמד מצרי, בן 37 מבאר-שבע, ועבדאללה אבו עיאש, בן 26 מכסיפה.

מחקירתם בידי השב"כ והמשטרה עלה כי מצרי - יזם את הפיגוע כנקמה על הוצאתה מחוץ לחוק של "התנועה האסלאמית - הפלג הצפוני". אבו-עיאש נעתר לפנייתו של מצרי, והשניים תכננו לבצע את הפיגוע כנגד חיילי צה"ל בשלושה אתרים אפשריים בדימונה, בערד ובשערי בסיס חיל האוויר נבטים. במסגרת ההכנות לקראת ביצוע הפיגוע, ערכו השניים סיור מקדים לאיסוף מידע על המקומות בהם ביקשו לפגע.

כוחות הביטחון איתרו רובה מסוג "קרל גוסטב" וכמות גדולה של מערכות להפעלה מרחוק של מטענים, אשר לפי החשד היו מיועדים לשמש את חברי החוליה.

יוזם הפיגוע, מחמד מצרי, הועסק בשנה האחרונה כסגן מנהל סניף "קינג סטור משהדאוי" בבאר שבע, בו הועסק גם עבדאללה אבו עיאש. הקשר בין השניים נרקם במסגרת עבודתם המשותפת בסניף.

בשירות הביטחון הכללי מציינים כי למצרי עבר של עבירות ביטחוניות. בשנת 2013 הוא השתחרר מהכלא, לאחר שריצה עונש מאסר ממושך של 12 שנים, בגין מעורבותו בתכנון פיגוע מטעם ארגון הטרור שהדאא אלקצא, באולם אירועים בהרצליה. במהלך תקופת שהותו בכלא הוא רקם קשרים עם מחבלים מחמאס, מרצועת-עזה ומיהודה ושומרון, ביניהם גם בכיר חמאס יחיא סנואר. בשנים שלאחר שחרורו, נמנה מצרי על "הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל" ונטל חלק בפעילותו.

אזרח ישראלי שלישי שהיה מעורב בתכנון הפיגוע, הוא תושב קלנסווה. גם הוא מועסק ברשת "קינג סטור משהדאוי" ומשמש סגן מנהל סניף הרשת בקלנסווה. גם העצור השלישי היה פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ובין השנים 2006-2010, ריצה עונש מאסר בגין עבירות ביטחוניות חמורות בהן מכירת אמצעי לחימה לפעילי טרור ממחנה הפליטים טול כרם וכוונה להניח מטען נגד כוחות צה"ל.

בנוסף למחמד מצרי ועבדאללה אבו עיאש נעצרו לחקירה שלושה אזרחים ישראלים, תושבי ישובים בנגב, בחשד שהיו מעורבים יחד עימם בסחר באמצעי לחימה.

השלושה הם: בכר אבו תקפה, כבן 21 , תושב שגב שלום; רמי אבו תקפה, כבן 22, תושב שגב שלום; מחמד אבו כף, כבן 26, תושב הפזורה הבדואית ליד נבטים.

בחקירות הפרשה התקבל מידע על מעורבותם של תושבי נגב נוספים בסחר באמצעי לחימה על רקע פלילי. בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום כנגד מחמד מצרי ועבדאללה אבו עיאש. במשב"כ מציינים כי חקירות הפרשה נמשכות וצפויים מעצרים נוספים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר