עשרה ימים אחרי הרצח

בנה של דליה אליקים הדליק חנוכייה בברלין

אור אליקים, בנה של דליה הי"ד שנרצחה בפיגוע הדריסה בשבוע שעבר בברלין, הדליק את נרות החנוכייה בטקס הדלקת נרות חנוכה בשער ברנדנבורג - "שער הניצחון" בעיר (בעולם)

(צילום: באדיבות המצלם)

טקס הדלקת הנרות צוין בנוכחותם של אישים רבים מממשל גרמניה ומממשל ברלין. אביו של אליקים, רמי עוד מאושפז בבית חולים בברלין מאז פיגוע הדריסה באמצעות המשאית ומצבו קשה. הטקס נערך בידי הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין.

במהלך הטקס אמר הרב טייכטל כי "ההתקפה שחווינו בעיר שבוע שעבר הייתה מעשה נתעב אשר כוון באופן ברור כנגד שלושת הדתות כאחד; הוא כוון מכאן נגד העולם הדמוקרטי, נגד ערכים כמו שלום וסובלנות. ההתקפה נועדה להנציח את החושך. והיום אנו חוגגים את חג החנוכה, חג שכל מהותו היא הפוכה, שהרי המסר של חנוכה הוא ניצחון האור וניצחון הרוח על פני החושך. היהודים הינם למודי רדיפות, נרדפנו בידי היוונים, נרדפנו לפני 75 שנה בדיוק כאן בגרמניה, אבל אנו עומדים איתן ומצהירים כי לעולם יגבר האור על החושך. התשובה שלנו למעשי הטרור והרוע היא האחדות והסולידריות שאותה אנחנו רואים כאן".

במהלך האירוע השתתפו למעלה מ-1,500 איש. לצידו של הקהל הרב השתתפו בטקס גם אישי ציבור: הגברת פטרה פאו, סגנית נשיא הבונדסטאג; שגריר ישראל בגרמניה, מר יעקב הדס- הנדלמן; ראשית העיר ברלין, הגברת רמונה פופ; נשיא הקהילה היהודית של ברלין, ד"ר גדעון יופה, כל אלו גם ישאו דברים בטקס. עוד משתתפים גם: שגריר ארה"ב (היוצא) בגרמניה, מר קנט לוגסדון; הסנטור אנדריאס גייזל; חבר הפרלמנט קלאוס דייטר- גרולהר. שלושה אמנים ישראלים יהיו אחראים על החלק האומנותי של הערב, דניאל זמיר, דותן לב ארי וישראל פריישטט

אירוע הדלקת נרות החנוכה בברלין מתקיים מידי שנה במרכז שער ברנדנבורג ובמהלכה מודלקת חנוכייה מפוארת מהגדולות ביותר בעולם במרכז השער. השנה התקיים הטקס תחת מעטה כבד של אבטחה וכוחות המשטרה המקומיים פעלו רבות על מנת לאפשר לטקס להתקיים כהרגלו. בין הנוכחים ניתן היה למצוא מקומיים רבים כמו גם תיירים שכולם התקבצו יחד לצפות בטקס ההדלקה שהעביר מסר של אופטימיות והמשכיות לנוכחים.

קודם לטקס ההדלקה בשער ברנדנבורג התקיים טקס הדלקת נרות נוסף בשגרירות ארה"ב, אותו מארח השגריר היוצא קנט לוגסדון ובו הדליק נרות הרב טייכטל.​

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר