סערה בלייקווד • צפו

הרבנים נגד הצגת חנוכה לילדים: "הליכה בחוקות הגויים"

'זוסמן' - הצגת חנוכה מושקעת במיוחד לילדים, מעוררת סערה בעיירה לייקווד בניו ג'רזי לאחר שראשי הישיבה חתמו על מכתב חריף שלא ללכת להצגה • בפנים: הפרומו להצגה ומכתב הרבנים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החזרות להצגת "זוסמן" (צילום: מתוך יוטיוב)

סערה בעיר התורה: הצגת חנוכה לילדים בחסות מגזין "זמן" מעוררת סערה בעיירה ליקווד שבניו ג'רזי ארה"ב.

ההצגה הנחשבת למושקעת במיוחד ופונה לילדי תלמודי התורה בעיר החרדית עמדה לסחוף אליה אלפים שביקשו לנצל את חופשת החנוכה לצפות באירוע תרבות חרדי אלא שהתנגדות תקיפה מצד גדולי הדור ראשי ישיבת ליקווד ככל הנראה עצרה זאת.

ההצגה מספרת על זוסמן ברנשטיין ("זוס"), יהודי גרמני ובעל פונדק מכובד, שלא חלם להסתבך בריגול והונאה, אך נישא על גבי אירועים - מעבר לשליטתו. זוס נקרא לקבל החלטות אמיצות - האם לשתף פעולה עם המשימה של כוחות הרשע, זאת תחת טרור ואיומים על חייו וחיי בנו. זוס נוטה להחליט שלא לשתף פעולה עד שזוג סוכנים חשאיים מציעים לו הצעה שיכולה להציל אותו ואת בנו.

בכרוז שפורסם בישיבה, נכתב על ידי ראשי ורבני הישיבה כי "היות ונתפרסם לאחרונה על ההצגה (play) שעומדת להיערך בימי החנוכה, ע"כ הננו לגלות דעתינו שסוגי בילוי כזה היא הליכה בחוקות הגויים וגם שהיום אומר לו עשה כך ולמחר עשה כך וכל מושב כזה הוא בכלל מושב לצים".

מכתב ראשי הישיבה נגד ההצגה

"ועל כן בקשתינו שעולם התורה דמחנינו ליקוואוד לא ישתתפו בהצגה כלל", מבקשים ראשי הישיבה, "וימי החנוכה הוא זמן לעליה וליאור באור התורה. ולשומעים יונעם ותבוא עליהם ברכת כל טוב ונזכה להאור חדש על ציון תאיר במהרה בימינו אמן".

על החתום: הגאונים רבי אריה מלכיאל קוטלר, רבי ירוחם אולשין, רבי דוד צבי שוסטל, רבי ישראל צבי ניומאן והמשגיח רבי מתתיהו סלומון.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר