ההסדר אושר

הסייען לרצח האברכים נשלח ל-35 שנות מאסר

השופט אישר את הסדר הטיעון שנחתם עם מי שרכש את הסכין בו נרצחו הרב נחמיה לביא והרב אהרן בניטה בעיר העתיקה בי-ם, ושלח אותו ל-35 שנות מאסר על סיועו לפיגוע (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: מתוך פייסבוק)

יותר משנה לאחר הרצח המחריד: עבד אל עזיז מרעי, שקנה את הסכין ששימשה את המחבל מוהנד חלבי לבצע את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בסוכות שבו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרן בניטה, הודה בסיוע ונשלח ל-35 שנות מאסר.

בכך אישר השופט את הסדר הטיעון שחתם מרעי עם הפרקליטות. בכתב האישום המקורי הואשם מרעי בעבירות רצח ובניסיון לרצוח את אדל, אלמנתו של בניטה שנפצעה קשה בפיגוע. על פי כתב האישום המתוקן שהוגש לבית המשפט המחוזי, מרעי, סטודנט בן 22 באוניברסיטת אבו דיס ופעיל חמאס, עודד את חלבי לבצע את הפיגוע בערב סוכות בשנה שעברה.

הרב נחמיה לביא והרב אהרן בניטה הי"ד (צילום: אהרן קליגר)

ביום הפיגוע הגיע עם חלבי להתפלל במסגד אל-אקצה, ובדרכם נתקלו בשוטרים ישראלים שהקשו עליהם את הכניסה למתחם. לאחר מכן אמר מוהנד למרעי כי הוא מעוניין "לתת סטירה" לשוטר, וזה ענה לו כי לא כדאי לו להסתפק בכך, ועליו לעשות "משהו שווה". מרעי קנה עבורו סכין קצבים, הצטלם איתו בתמונת "סלפי" ואמר לו שעליו למות "מות קדושים" במהלך הפיגוע על מנת להפוך ל"שהיד".

בניטה הפעוט מחולץ מהזירה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על פי הודאתו, זמן קצר לאחר שהשניים נפרדו באזור שער שכם, יצא חלבי לפיגוע הקטלני ותקף את בני הזוג בניטה, שצעדו עם שני ילדיהם הקטנים ברחוב הגיא בדרך חזרה מהכותל. נחמיה לביא, שהתגורר ברחוב, שמע את קריאותיהם לעזרה ויצא מביתו כדי לסייע להם, ונרצח על ידי חלבי שהגיח מאחוריו ודקר אותו בצווארו לעיני אשתו. כתוצאה מהפיגוע נרצח גם בניטה, ואדל ובנה נפצעו. חלבי חוסל במקום על ידי כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר