החוצפה לשיא

העותרות לבג"ץ: "להוריד את המחיצות ברחבת הכותל"

בית המשפט העליון דן בעתירה של קבוצת נשים לאפשר להן הכנסת ספרי תורה בכותל. הנשים דרשו להוריד לחלוטין את המחיצות, הגר"ש רבינוביץ הביע את התנגדותו (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב רבינוביץ באמירת תהילים בביהמ"ש, הבוקר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בית המשפט העליון דן הבוקר (רביעי) בעתירה של קבוצת נשים, הנקראת "תפילת נשים בכותל", לאפשר להן לקרוא בספר תורה בעזרת נשים, וזאת לאחר שרב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ מסרב לאפשר להן זאת. השופטים החליטו לאחד את העתירה יחד עם העתירה המרכזית בנושא מתווה הכותל.

הערכה כי המדינה תבקש ארכה למתן תשובתה שהייתה אמורה להישלח כבר בתחילת שבוע הבא.

עו"ד דר' סוזן וייס, טענה כי הפתרון הוא להקצות שעות בכותל עצמו לתפילה מעורבת ולתפילה בהפרדה. השופט רובינשטיין שואל לדעתה על איחוד העתירות, שלהן עם העתירה על אי יישום מתווה הכותל, אך היא השיבה כי זה עוד ניסיון של המדינה לגרור רגליים ומציינת שהמתווה כלל לא מקובל "תפילת נשים בכותל".

השופט רובינשטיין הקשה: ואם המתווה ייצור מרחב שווה בנגישותו ובמעמדו, האם אז תסכימו לעבור? עו"ד וייס משיבה בשלילה ומציעה שאם אין הבדל בין הצדדים, אז שהרב רבינוביץ' יתפלל שם.

במענה לפניית השופטים, אמר הרב רבינוביץ' האיסור להכנסת ספרי תורה לכותל תקף לכולם, בכל זמן ובכל מצב. השופטים שאלו, האם יש דרך שנשים שמעוניינות בכך, יקראו בתורה? והרב משיב: אין אפשרות קריאה בספר תורה לנשים בכותל. השופט רובינשטיין שואל את הרב רבינוביץ' מה הפתרון, והרב משיב: קשת רובינסון.

כמו כן, אותן נשים שעתרו תקפו את הגר"ש רבינוביץ שהוא העומד מאחורי האיסור להכניס להן ספרי תורה וסיפרו כי נאלצו להכניס חנוכיה מפורקת לעשרות חלקים בכדי שלא יתפסו אותן בכניסה לרחבת הכותל.

נציג הנשים החרדיות טען כי הנושא לא שפיט וכי לבית המשפט אין כלל סמכות לדון בעתירה.

כמו כן, השופטים סברו כי הגר"ש רבינוביץ ישמיע את דעתם של הרבנים הראשיים בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט וזה יביא את דברם בפני בית המשפט. הגר"ש רבינוביץ עדכן את היועמ"ש כי מדובר בנושא מורכב מאוד ולכן צריך לדון על כל הנושא יחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר