הותר לפרסום

מחבל, אחיו של בכיר חמאס, חדר לישראל ונעצר

לפני חודש בדיוק חצה את הגבול בין עזה לישראל מחבל מהחמאס, אחיו של ראש מנגנון ביטחון הפנים ברצועה. לאחר שנעצר ונחקר בשב"כ, התברר עברו הטרוריסטי העשיר (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעצר מחבל חמאס. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מחבל מהחמאס, שהיה פעיל במשך כעשור בזרוע הצבאית של ארגון הטרור בעזה, נעצר לפני חודש לאחר שחצה את גדר הגבול לישראל. מידע רב על פעילותו ועל פעילות הזרוע הצבאית של החמאס בתחום חפירת המנהרות, עלה בחקירתו בשירות הביטחון הכללי.

היום (רביעי) הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגדו בגין פעילות הטרור בה היה מעורב. במסגרת כתב האישום יוחסו לו ביצוע עבירות ביטחוניות דוגמת חברות ופעילות ב"התאחדות בלתי מותרת" ועבירות בנשק.

בלאל רזאינה (24) תושב רצועת עזה, הינו אחיו של ראש מנגנון בטחון הפנים של החמאס בצפון רצועת עזה, מצטפא רזאינה.

המחבל שנתפס (צילום: תקשורת שב''כ)

בחקירתו של בלאל התברר, כי הוא כאמור נמנה על גדודי "עז א דין קסאם", ובמסגרת זו היה מעורב בפעילות טרור ענפה שכללה חפירת מנהרות, אימוני צליפה וןשמירות חמושות.

בשב"כ מציינים כי בלאל, אשר את מרבית פעילותו במסגרת ארגון החמאס בשנים האחרונות, עשה בתחום המנהרות וכמלווה לאחיו מצטפא ראזינה, סיפק מידע רב על תוואי מנהרות בצפון רצועת עזה, ועל שיטות הפעולה של חמאס בחפירת מנהרות. בהקשר זה עלה בחקירה, כי גם בשטח של בית משפחתו נחפרה מנהרה המובילה למנהרות רבות באזור ואשר משמשת, בין היתר, כמחסן אמצעי לחימה.

כמו כן, סיפק בלאל מידע על מוצבים שונים של החמאס, על פעילותו כצלף בחמאס וכן על פעילי טרור נוספים בחמאס ובארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

עוד עלה בחקירה, כי במהלך מבצע "צוק איתן" הסתתרו אחיו ובכירי חמאס נוספים בבית החולים "כמאל עדואן" ברצועת עזה ומשם ניהלו את הלחימה. במסגרת החקירה עלה, כי במהלך מבצע "צוק איתן" פעל בלאל, בין היתר, כשליח להעברת מסרים בין אחיו לבכירי חמאס. בנוסף עלה, כי בכירים בביטחון הפנים של החמאס ניהלו את הלחימה מבתי אזרחים.

בשב"כ מציינים כי "המידע שעלה בחקירתו בשב"כ, אודות השימוש שעושה חמאס במבנים אזרחיים לצורך קידום פעילות טרור, מהווה דוגמא נוספת להפרות חוזרות ונשנות של כללי המשפט הבינלאומי המבוצעות על ידי החמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה.

המידע שהתקבל בחקירה, יחד עם המידע שהתקבל בחקירותיהם של פעילי חמאס נוספים שנעצרו בשנה האחרונה, ממחיש את המאמצים הרבים שחמאס משקיעה במסגרת הכנותיה לעימות צבאי עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר