בעקבות פרשת גטאס

הרשימה: במחבלים שזכו לביקורי ח"כים - גם מבצע הלינץ' ברמאללה

מסתבר, כי כלל חברי הכנסת של 'המשותפת' נהגו לבקר מחבלים כלואים - כשבראש הרשימה ניצבים רב המרצחים מרואן ברגותי וסייען הפיגוע הקשה בצומת מירון (חדשות, ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלינץ' ברמאללה. גם את אחד ממבצעיו ביקר גטאס (צילומסך: מתוך ערוץ 2)

רשימת הביקורים של חברי הכנסת הערבים אצל מחבלים הכלואים בישראל נחשפת היום, והיא מגלה כמה תופעה זו מקובלת ומצויה אצל כלל הח"כים מ'הרשימה המשותפת', לא רק אצל באסל גטאס שגם סייע בפועל למחבלים.

במהלך שנת 2016 הוגשו על ידי הח"כים הערבים 13 בקשות להיפגש עם מרואן ברגותי, מנהיג הפת"ח לשעבר שנידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים על חמישה מעשי רצח. ממידע פנימי של שירות בתי הסוהר עולה, כי מרבית בקשות חברי הכנסת הערבים מתייחסות לביקורים אצל ברגותי, אצל מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שהוצא מחוץ לחוק ראאד סלאח, אצל המחבל מחמוד ג'בארין שרצח שלושה חיילים ליד קיבוץ גלעד ואצל בילאל כאיד שהורשע על מעורבותו בשורת פיגועים.

ל"ישראל היום" החושף את הרשימה המדוברת נודע, כי המשטרה בודקת בימים אלו את כלל הביקורים שקיים ח"כ גטאס אצל מחבלים הכלואים בישראל, כדי לוודא אם הבריח אמצעים אסורים גם בעבר.

כידוע, ביקור של חבר כנסת אצל אסיר שונה מביקורים אחרים, מאחר והוא רשאי לקיים ביקור פרטי ללא נוכחות סוהר, מבלי שנערך חיפוש על גופו ולא רק בחדר הביקורים המיועד לכך בכלא.

עוד עולה מרשימת הביקורים, כי במרץ האחרון ביקש גטאס לבקר בכלא רמון את המחבל יאסר חטאב שהורשע בגין מעורבותו באירוע הלינץ' שהתרחש בשנת 2000 ברמאללה, אך הביקור לא יצא אל הפועל. כמו כן, בחודש יוני נפגש גטאס בכלא השרון עם לינה ג'רבוני שסייעה למחבלים בתכנון מעשי טרור. בנובמבר הוא נפגש בכלא גלבוע עם רב המרצחים אברהים בכרי שסייע למחבל המתאבד באוטובוס בצומת מירון, בפיגוע שאירע באוגוסט 2002 שנהרגו בו תשעה בני אדם ושפטו בגין זה ליותר מתשעה מאסרי עולם.

גם יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה ביקר אצל אסירים ביטחוניים: ווליד דקה - מי שרצח את החייל משה תמם ושאליו ניסה גטאס לבצע הברחה - וראאד סאלח. יו"ר 'הרשימה' ח"כ איימן עודה ביקר בכלא את מרואן ברגותי ואת אמיר מחול שריגל למען חיזבאללה.

אפילו ח"כ אחמד טיבי, החביב על ח"כים יהודים רבים מכל גווני הקשת הפוליטית, נפגש עם המחבלים מרואן ברגותי, מחמוד ג'בארין וכן עם ראאד סלאח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר